کد خبر: 346611
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
بازدید 50
نمایندگان درخانه ملت از کانون حمایت‌کنند

مدیرکل کانون گیلان در دیدار با سخنگوی کارگروه اجتماعی مجلس شورای اسلامی حمایت افزون‌تر تصمیم‌سازان از مجموعه‌های فرهنگی و اختصاص اعتبار لازم برای خدمات‌رسانی هرچه‌بهتر به مخاطبان را خواستارشد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، سیدجلیل میرعظیمی در دیدار با ولی‌داداشی، نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی بابیان‌این‌که توسعه همه‌جانبه کشور نیازمند تربیت نسلی آگاه و توان‌مند است گفت: حمایت از مجموعه‌های فرهنگی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند نقش به‌سزایی در تحقق این مهم داشته‌باشد.

نمایندگان درخانه ملت از کانون حمایت‌کنند

سیدجلیل میرعظیمی در همین‌زمینه به منابع مالی اختصاص‌یافته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان اشاره و با ناکافی و محدود توصیف‌کردن این منابع جهت تعمیر، تجهیز و افزایش گستره فضاهای آموزشی افزود: لازم‌است در سطح کلان کشور تمهیداتی برای افزایش بودجه دستگاه‌های فرهنگی اندیشیده‌شود.

این مسوول برهمین‌اساس نیز اختصاص بخشی از درآمد شهرداری‌ها به کانون پرورش فکری را موثر قلمدادکرد و افزود: این امر با پیگیری‌های نماینده مردم در خانه ملت دست‌یافتنی‌است.

او هم‌چنین، از ضرورت تولی‌گری کانون در حوزه‌های مرتبط با  نسل کودک و نوجوان سخن گفت و اظهارکرد: خانه‌های بازی کودک از جمله این عرصه‌ها است و ضرورت‌دارد جایگاه نظارتی مناسبی برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درنظرگرفته‌شود.

میرعظیمی در همین‌حال، حضور نمایندگان این کانون را در شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان مهم ارزیابی‌ و تصریح‌کرد: این امر به ارتقای جایگاه فرهنگی کشور کمک‌می‌کند.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز طی این نشست با خطیر برشمردن فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رفیع توصیف‌کردن جایگاه این نهاد فرهنگی گفت: لازم است برای توسعه این نهاد فرهنگی تلاش‌کنیم.

ولی داداشی در همین‌ارتباط به پیشینه فعالیت‌ خود در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری اشاره و با اثربخش خواندن فعالیت‌های مربیان‌کانون در ارایه برنامه‌های خلاقانه و کتاب‌محور به کودکان و نوجوانان افزود: فعالیت‌ قصه‌گویی با رویکرد دینی و اسلامی نیز از فعالیت‌هایی است که نقش به‌سزایی در انتقال آموزه‌های مبتنی بر فرهنگ ایرانی‌اسلامی به کودکان و نوجوانان دارد.

نمایندگان درخانه ملت از کانون حمایت‌کنند

اعلام حمایت از پیشنهادهای مدیرکل کانون استان گیلان در ارتباط با افزایش منابع مالی لازم، حضور مسوولان این مجموعه در شورای فرهنگ عمومی و تلاش برای تولی‌گری کانون پرورش فکری در زمینه راه اندازی خانه بازی کودک، بخش پایانی صحبت‌های سخنگوی کارگروه اجتماعی مجلس شورای اسلامی به‌شمارمی‌رفت.

گفتنی‌است، این نشست صبح روز یکشنبه، ۲۲ مهر ۱۴۰۳ در محل نشست‌های اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان در رشت برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =