فرهاد جوانمرد: کشف و پرورش استعداد مهم ترین ویژگی کانون/ تقریباً همه کتاب های کانون را مطالعه کرده بودم!

در روزهای پایانی هفته ی ملی کودک این بار با دکتر فرهاد جوانمرد عضو سابق کانون مرکز شماره یک ارومیه به گفت و گو نشستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، کانون از دیرباز محل پرورش استعداد های بسیاری بوده است و خیلی از افراد موفقی که زمانی عضو کانون پرورش فکری بوده اند از تأثیر گذاری کانون در زندگی خود گفته اند.

دکتر جوانمرد عضو سابق مرکز شماره یک ارومیه، دارای دکتری داروسازی و جوان ترین موسس داروخانه در شهر ارومیه از اعضای موفق کانون بود که امروزه در خدمت به بیماران است.

به بهانه ی هفته ی ملی کودک با او گفت و گویی ترتیب دادیم و صحبت کردیم.

جوانمرد در مورد فعالیت هایش گفت: در حال حاضر در رشته داروسازی به عنوان دکتری داروسازی در داروخانه فعالیت می کنم.

 وی در مورد تحصیلاتش ادامه داد: بعد از پایان موفقیت آموز تحصیلات دانشگاهی و اتمام پایان نامه مدرک دکتری داروسازی را از دانشگاه علوم پزشکی تبریز دریافت کردم.

 همزمان در داروخانه هم به عنوان مسئول فنی مشغول بودم، تا اینکه بعد خدمت سربازی، داروخانه ام را تاسیس نموده و به عنوان جوان ترین موسس داروخانه در سطح شهر ارومیه، کارم را آغاز کردم‌.

جوانمرد در مورد فعالیت هایش در کانون نیز گفت: از ۶ سالگی در کانون بودم کانون را خوب می شناختم چون مادرم مربی کانون بود.

وی ادامه داد: از ۷ سالگی به عضویت  کانون در آمدم از همان ابتدای عضویت به مطالعه کتاب علاقه داشتم و کتابهای گروه سنی «الف» را مطالعه کرده و به امانت می بردم. همچنین در فعالیتهای فرهنگی حضور فعال و مستمر داشتم بعدها توانستم در کارگاه های نقاشی، موسیقی و ادبی شرکت کنم. به موسیقی علاقه داشتم مربی ام آقای میکائیلی بود. 

او گفت: من به راحتی می توانم بگویم که تا ۱۲ سالگی ام بیشترین کتابهای کانون را خوانده بودم و حتی حفظ شده بودم.
 در کارگاه های ادبی هم فعال بودم و در بخش داستان در زمان کمتری توانستم موفق به نوشتن داستان‌های خیالی بپردازم به طوری که در داستان هایم شخصیت پردازی و ژانر قوی داشتم.

جوانمرد مهم ترین ویژگی کانون را کشف و پرورش استعداد های کودکان و نوجوانان دانست و گفت: وقتی ما بزرگ شدیم دیدیم که چقدر فعالیت های کانون در ما تاثیر داشته و توانستیم اعتماد به نفس قوی داشته و به اهدافمان نزدیک شویم.

او با اشاره به خاطرات خوبش از کانون گفت: 
 هنوز هم گاها از صورتهای فلکی که یاد گرفتم به آنها در آسمان  نگاه می کنم مثل ستاره شمالی در صورت فلکی دب اصغر و یا دب اکبر و ذات الکرسی و... در فعالیت های فرهنگی و هنری تا آنجایی که می‌شد شرکت می کردم.

این عضو سابق در مورد خاطرات خوب کانون پرورش فکری نیز ادامه داد:
 شرکت در اردوها و بازدیدهایی که با اعضا می رفتیم، خاطرات بسیار شیرین و به یاد ماندنی در من به یادگار گذاشت. شرکت در فعالیتهایی از جمله قصه گویی، مسابقات، کاردستی،سرود، بازی و سرگرمی، شعر خوانی، فعالیتهای علمی، معرفی سرزمین و... خیلی خوب بودند. 

جوانمرد در مورد نقش کانون در زندگی شخصی وی نیز اظهار داشت: 
من در مدتی که به کانون می آمدم دوستان بسیار خوبی پیدا کردم، عضویت در کانون حس بسیار خوبی را در من ایجاد کرد که بعدها نقش به سزایی در انتخاب هدفم داشت. 

وی اضافه کرد: زمانی که به کانون می آمدم در مدرسه هم برای دوستانم کانون را تعریف و تبلیغ می کردم و خیلی از دوستان و هم کلاسی هایم آمدند و عضو شدند.

جوانمرد در پایان گفت و گو افزود: 
ضمن تبریک هفته ی ملی کودک از همه کودکان و نوجوانان می خواهم که عضو کانون شوند و در جهت رشد و شکوفایی استعداد خودشان از برنامه های کانون بهره مند شوند و در جهت خدمت به مردم و رشد و توسعه کشور عزیزمان  تلاش کنند.

او اضافه کرد: مطمئنا فعالیت های کانون نقش بسزایی در شکل گیری هویت و شخصیت بچه ها دارد ولی بنا به استعداد، علاقه و حضور بچه ها متفاوت است.

دکتر فرهاد جوانمرد در پایان بار دیگر ضمن خرسندی از حضور در کانون پرورش فکری از همه ی مسئولان این نهاد فرهنگی و هنری و ادبی تشکر کرد و برای تمام کودکان و نوجوانان آرزوی موفقیت داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =