نخستین مسابقه نمایش خلاق عروسکی کتابخانه‌ای در یزد برگزار شد

مرکز شماره چهار یزد مسابقه نمایش خلاق عروسکی را همزمان با پنجمین روز هفته ملی کودک، با اعضای نوجوان دختر برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، چهارشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳، مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ و فراگیر یزد مسابقه نمایش خلاق عروسکی را همزمان با پنجمین روز هفته ملی کودک، با اعضای نوجوان دختر برگزار کرد.

مهدی جاور مسئول مرکز و دبیر اجرایی هفته ملی کودک یزد در خصوص این برنامه گفت: این برنامه در راستای فعالیت‌های کتاب محور به صورت نمایش خلاق کتابخانه‌ای برای نخستین بار در استان به این شکل در هفته ملی کودک کلید خورد.

جاور ادامه داد: مربیان عروسک‌های دستکشی از شخصیت‌های ۶ کتاب از انتشارات کانون را که ساخت آن را سمیه پاک‌نژاد مربی فرهنگی مرکز با همراهی مربیان دیگر مرکز انجام داده است را در اختیار ۶ گروه ۵ نفره قرار دادند.

 نخستین مسابقه نمایش خلاق عروسکی کتابخانه‌ای در یزد برگزار شد

وی تصریح کرد: این عروسک‌ها شخصیت‌های کتاب‌های "دخترک مو فرفری"، "باغچه بره کوچولو"، "نقاش و پرنده"،  "موش و درخت سیب"،  "هزارپا وکفاش" و "روباه و ستاره" بود. دبیر اجرایی هفته ملی کودک یزد یادآور شد: این کتاب‌ها نیز در اختیار اعضا قرار گرفت و آنها در مدت زمان یک ساعت کتاب‌ها را مطالعه و قصه‌ها را تبدیل به نمایش کردند. در این زمان یک ساعته طراحی صحنه، آماده‌سازی جلوه‌های نور و صدا و غیره توسط گروه‌ها انجام شد و در نهایت ۶ نمایش عروسکی به روی صحنه رفت و مورد استقبال نوجوانان قرار گرفت.

جاور از برگزاری این برنامه با اجرای کودک و نوجوان به صورت فصلی خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =