نشست امنیت فضای مجازی در مرکز فرهنگی هنری پارک لاله برگزار شد

نشست صمیمی والدین آگاه با شعار «برای خانواده کودکان ،برای آینده ای امن تر و آرام تر» در مرکز فرهنگی هنری پارک لاله برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، این نشست در روز ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

سیده حمیده حسینی مسئول مرکز فرهنگی هنری پارک لاله با توجه به اهمیت امنیت فضای مجازی بیان کرد: لازم دانستیم نشست صمیمانه ای با کارشناس پلیس فتا ،والدین آگاه، اعضا و اولیا تربیتی برگزار شود.

اکرم درودی کارشناس پلیس فتا بیان کرد: بعد از شیوع کرونا و تعطیلی مدرسه‌ها، کودکانِ از مهد کودک گرفته تا نوجوانان، ارتباط بیشتری با انواع گوشی و اینترنت پیدا کردند و شاهد این هستیم که کودکان خردسال همچون والدین خود از اینترنت برای برقراری ارتباط با دوستانشان، یادگیری و سرگرمی (دیدن فیلم و بازی‌های آنلاین) استفاده می‌کنند.

وی در خصوص امنیت فضای مجازی و بازی های آنلاین عنوان کرد: باید بدانیم و آگاه باشیم که چه خطراتی در کمین کودکان و نوجوانان ما در حین استفاده از اپلیکیشن‌های مجازی وجود دارد. اگر در خانه کودک یا نوجوانی دارید که با فضای مجازی در ارتباط است باید داده‌های خود را در خصوص امنیت فضای مجازی بروز کرده و مطالعه بیشتری در رابطه با امنیت سایبری و امنیت روانی فرزندان در استفاده از فضای مجازی داشته باشید.

درودی تاکید کرد: به نکاتی که در این نشست مطرح می شود بسیار توجه و به فرزندان خود بیاموزید که هرگز آدرس، شماره تلفن و سایر اطلاعات شخصی نظیر نام و آدرس مدرسه و عکس های خصوصی خود را در اینترنت اعلام نکنند. همچنین از نظارت بر فعالیت کودک با دستگاه های هوشمند مثل تبلت و موبایل غافل نشوید. پویا نمایی، ویدیوها و یا بازی هایی با هدف آموزش برایشان انتخاب کرده و الگوی مناسبی برای کودک خود باشید و همچنین استفاده از تلفن همراه را برای خودتان نیز محدود کنید.

وی تشریح کرد: بازی های سنتی و یا تلویزیون دیدن با کودک بسیار بهتر است پس با کودک خود مهربان باشید تا به شما اعتماد کند که اگر در فضای مجازی اشتباهی رخ داد و یا تهدیدی از شخصی صورت گرفت بدون ترس با شما مطرح کنند و تاکید کرد که برای کودکان زیر ۱۰ سال خود شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام و... نصب نکنید.

گفتنی است در این گفت وگو خانواده ها و اعضا نیز سوالات خود را از کارشناس پلیس فتا پرسیده و تجارب خود را نیز بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =