کد خبر: 346739
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸
بازدید 59
بخش اول اخبار فعالیت هفته ملی کودک مراکز استان تهران ۱۴۰۳

همزمان با هفته ملی کودک، جشن‌ها و ویژه‌برنامه‌هایی در مراکز سراسر استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در این بخش به برنامه‌های اجرا شده در هفته ملی کودک از تاریخ ۱۴ تا ۲۰ مهر  ۱۴۰۳ در مراکز کانون استان تهران برگزار شد می‌پردازیم:

مرکز ۲۵
بخش اول فعالیت هفته ملی کودک مراکز استان تهران ۱۴۰۳

ویژه برنامه فروش محصول با عنوان؛ «ساخت از من، خرید از تو» برگزار شد

 ویژه برنامه ««ساخت از من، خرید از تو» » به مناسبت هفته ملی کودک با حضور ۴۰ نفر از اعضای کودک، نوجوانان و خانواده‌ها مرکز فرهنگی هنری شماره ۲۵ برگزار شد.

در این ویژه برنامه که به صورت یک فعالیت فرایند محور در کارگاه فرهنگی سواد اقتصادی برنامه ریزی شده بود تلاش شد تا اعضا هر یک بتوانند یک محصول را که می توانند با همراهی خانواده تولید کنند را انتخاب و برای تهیه آن پس انداز کنند و در روز موعود آنها را در فضای مرکز به فروش برسانند.

هر یک پس از انتخاب محصول مورد نظر و مشورت با مربی محصول خود را آماده کردند و تعدادی هم با حضور در فضای مرکز به این فعالیت پرداختند.

در هفته ملی کودک روز  ۱۶ مهر با عنوان «برای رشد و شکوفایی کودکان، برای آینده‌ای پیشرفته‌تر» در بازارچه‌ی «ساخت از من، خرید از تو» حاضر شدند و با استقبال خوب حاضرین و خانواده‌ها روبرو شدند و محصولات خود را به فروش رساندند، در طی این فعالیت تلاش شد تا اعضا با بخشی از روند فروش آشنا شدند تا بتواند در مسیر صحیح سواد اقتصادی قرار بگیرند.

این برنامه با هدف بالا بردن سواد اقصادی اعضا، آموزش کسب و کار و اعتماد به نفس و مهارت آموزی و با حضور بهناز رستمی‌چراتی مسئول، نرگس موسوی و آیدا حیدرپور مربیان این مرکز برگزار شد.

مرکز ۱۵

بخش اول فعالیت هفته ملی کودک مراکز استان تهران ۱۴۰۳

هزارتایی شدن‌مان در هفته ملی کودک مبارک

 در روز سه شنبه ۱۷مهر ۱۴۰۳ به مناسبت روز جهانی کودک جشنی در مرکز ۱۵ با حضور ۵۰ نفر از اعضای نونهال، نونگاه و نوجوان مرکز برگزار شد. در ابتدا لیلا ملت‌دوست در مورد هفته ملی کودک و اهمیت کودکان در فردای بهتر کشور صحبت کرد و در ادامه اعضا با راهنمایی طاهره جودکی و با شعار «برای کودکان؛ برای آینده» به ساخت کاردستی اریگامی پرداختند. سپس با اهدای لوح تقدیر و جوایزی از اعضای فعال مرکز تقدیر به‌عمل آمد.

ملت‌دوست در حاشیه این برنامه به این موضوع اشاره نمود که اعضای مرکز به تعداد ۱۰۰۰ نفر رسیده است. در انتهای برنامه از اعضا و مهمانان مرکز با کیکی منقش به پوستر هفته ملی کودک پذیرایی شد.

مرکز ۳۷

بخش اول فعالیت هفته ملی کودک مراکز استان تهران ۱۴۰۳

دعوت از مدرسه ابتدایی پسرانه باغ دانایی در روز جهانی کودک

در این برنامه که در روز ۱۷ مهر ماه و با حضور ۳۵ نفر از دانش‌آموزان پسر دبستان باغ دانایی برگزار شد، صدف قاسملو مسئول مرکز ۳۷ بچه‌ها را با کتابخانه و شرایط عضویت، کارگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری مرکز آشنا کرد و سپس شعرخوانی از کتاب «سیب جان سلام» توسط خانم صحرانورد انجام شد. 

در ادامه دانش‌آموزان به تماشای قصه‌گویی «قیچی که دنبال کار می‌گشت» توسط قاسملو نشستند و سپس موضوع قصه را تصویرسازی کردند. در ادامه نیز محمدآبادی و صحرانورد مربیان مرکز بازی هماهنگی به‌صورت مسابقه و گروهی با لیوان یک‌بارمصرف اجرا گردید و بچه‌ها از برگزاری این مسابقه لذت بردند. در انتها پس از پذیرایی، به هر کدام از دانش‌آموزان کاردستی یادگاری با نشان مرغک کانون اهدا و عکسی به رسم یادبود اهدا و عکسی به یادگار ثبت شد.

مرکز ۳۵

بخش اول فعالیت هفته ملی کودک مراکز استان تهران ۱۴۰۳

مچاله‌هایت کدامند؟

در تاریخ ۱۹ مهر روز پنج شنبه از ساعت ۱۰ الی ۱۳ جشنی در مرکز ۳۵ به مناسبت هفته‌ی ملی کودک با حضور بیش از ۱۰۰ عضو نوخوان، نونهال، نونگاه و نوجوان به همراه والدین و شورای خانواده برگزار شد.  در ابتدا با پخش قرآن، سرود جمهوری اسلامی، سرود کانون پرورش فکری و خوش‌آمدگویی توسط مجری برنامه محمد بخشعلی‌زاده آغاز و فاطمه روحی‌رحیم  مسئول مرکز در خصوص روز جهانی کودک و مراسم‌های پیش‌رو صحبت‌هایی کرد. در ادامه قصه‌گویی اکرم کریمی‌فرد عضو شورای خانواده و محمد بخشعلی‌زاده با قصه‌ی مهمان‌های ناخوانده با گویش ترکی و فارسی اجرا شد. برگزاری کارگاه‌های اریگامی با عنوان "کودکان پروانه‌اند" اجراشده توسط اعضای نوجوان هلیا محمدیان. سهاپاکباز و حناسوقاتی و محمد بخشعلی‌زاده، کارگاه "مچاله هایت کدامند؟"  و کارگاه ادبی تحت عنوان "اتفاقا برعکس" جهت آشنا شدن با حقوق خود از دیگربخش‌های این جشن بود. در پایان اعضا در حیاط به بازی مشغول شدند و والدین نیز با"بازی‌های سنتی‌"  همراهی خود را با کودکان نشان دادند. اهدای جوایز، پذیرایی و تقدیر از افراد همراه در برگزاری این جشن برنامه پایانی این روز بود.

مرکز ۲۴

بخش اول فعالیت هفته ملی کودک مراکز استان تهران ۱۴۰۳

پرواز بادبادک رنگی آرزوها در هفته ملی کودک

این برنامه در تاریخ۲۲ مهر ماه و به مناسبت گرامی‌داشت هفته کودک در مرکز ۲۴ تهران با حضور ۶۰ نفر از اعضای نوخوان و نونهال فعال مرکز ۲۴ و۲۹ برگزار شد. در ابتدا با قصه‌گویی فاطمه روحی‌رحیم و با قصه «پروانه سفید» آغاز شد و با دف‌نوازی نیایش شاه‌محمدی‌راد از اعضای مرکز، برگزاری مسابقه پرتاب توپ با چشم بسته، تکرار کلمات زبانگیر، شعرخوانی با موضوع پاییز و خوراکی‌ها توسط خاطرمحمدی ادامه پیدا کرد. در پایان پس از پذیرایی اعضا با ساختن بادیادک رنگی و نوشتن آرزوی خود بر روی بادبادک، آن را به امید برآورده شدن راهی آسمان کردند.

مرکز ۱۱

بخش اول فعالیت هفته ملی کودک مراکز استان تهران ۱۴۰۳

جشن روز ملی کودک در مرکز ۱۱

همزمان با مراکز سراسر کشور در روز دوشنبه ۱۶ مهر از ساعت ۱۳ الی ۱۵جشن هفته ملی کودک با شعار برای کودکان، برای آینده در مرکز ۱۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران برگزار شد.

دراین جشن که با حضور ۱۰۰ نفر از کودکان، مادران و مربیا ن  برگزار گردید فعالیت‌هایی نظیر قصه‌گویی، مسابقه گروهی، نقاشی متری، گریم صورت و همچنین بازی‌های محلی اجرا شد و مورد استقبال اعضا قرار گرفت. در بخشی از این برنامه کودکان آرزوهایشان را بر روی بادکنک‌ها نوشتند و با امید برآورده شدن در آسمان به پرواز درآوردند.

این برنامه به کوشش فروغ جمعی مربی مسئول و مربیان مرکز۱۱ و با هدف اهمیت و احترام به کودکان و حقوق آن‌ها، ایجاد فضایی شاد برای کودکان، معرفی کانون و همچنین شرکت در درکارگاه‌ها و عضویت در کتابخانه اجرا شد.

مرکز ۱۲

بخش اول فعالیت هفته ملی کودک مراکز استان تهران ۱۴۰۳

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک در مرکز ۱۲ تهران

به مناسبت گرامیداشت هفته ملی کودک ویژه برنامه‌هایی با عنوان «برای کودکان برای آینده» از روز ۱۴ تا ۱۸ مهر در مرکز شماره ۱۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران و با حضور ۱۲۰ نفر از اعضای نوباوه، نوخوان، نونهال و والدینشان و سیده مهدیه شرفی مربی و روشنک ایلانلو مسئول مرکز برگزار شد.

این برنامه با فعالیت شعر و قصه و با محتوای خانوداه و مهارت زندگی با عنوان سلام با اعضای نوباوه مرکز آغاز شد، سپس مادران با تشکیل کارگاهی به همراه کودکانشان با عنوان «محیط زیست برای آینده‌ای پاک‌تر وسالم‌تر» به ساختن کاردستی با دورریختنی‌ها پرداختند .

در ادامه برنامه قصه‌گویی زبان اشاره، امضای صلح‌نامه کودکان برای امید به آینده‌ای بدون جنگ و همچنین برگزاری مسابقه با حضور ۴۲ نفر از دانش‌آموزان پایه چهارم دبستان دخترانه رجبی در مرکز اجرا شد .

همچنین اجرای گروه قصه‌نمایش و مسابقه بازی «ماهی رنگین کمان» به عنوان ویژه‌برنامه برای اعضا با حضور مادرانشان و با مشارکت شهرداری منطقه ۱۷ برگزار گردید که در همان روز بازارچه فروش دست‌سازه‌های اعضا ومادران در معرض دید وفروش قرار گرفت .

ضمنا اهدای کتاب به روستای نصیرآباد با کمک مربی فرهنگی واعضای کتاب‌بال بخش ویژه فعالیت فرهنگی انجام شده در مرکز ۱۲ بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =