کد خبر: 346762
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۲
بازدید 35
تخصیص 10 میلیاد تومان برای تجهیز سینما کانون همدان

نائب اول رئیس مجلس شورای اسلامی از تخصیص 10 میلیاد تومان برای تجهیز سینماکانون همدان به عنوان تنها سینمای تخصصی کودکان و نوجوانان در غرب کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی در حاشیه بازدید از سینماکانون همدان به مناسبت هفته ملی کودک ز تخصیص بودجه برای تجهیز و راه‌اندازی مجدد این سینما خبر داد و افزود: این سینما تنها سینمای تخصصی کودک و نوجوان غرب کشور است که باید تجهیز و به‌روز شده و در شأن کودکان و نوجوانان کهن‌شهر همدان باشد.

وی افزود: برای سینماکانون 10 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده تا به یک مجتمع فرهنگی- هنری مجهز تبدیل شود.

تخصیص 10 میلیاد تومان برای تجهیز سینما کانون همدان

نائب اول رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با بررسی‌های میدانی به این نتیجه رسیدیم که باید در برخی مناطق همدان کانون پرورش فکری احداث شود تا نیاز کودکان و نوجوانان آن مناطق را برطرف کند.

وی با بیان اینکه بودجه‌ای نیز برای احداث یک مرکز کانون پرورش فکری در نظر گرفته‌ایم که باید هر چه سریعتر کار آغاز شود تاکید کرد: کودکان و نوجوانان آینده‌سازان کشور هستند و نباید به این موضوع شعاری نگاه کرد.

تخصیص 10 میلیاد تومان برای تجهیز سینما کانون همدان

حاجی‌بابایی تصریح کرد: کانون پرورش فکری می‌تواند کارهای بنیادی برای پرورش و رشد کودکان و نوجوانان انجام دهد و افرادی متعهد، دلسوز و انقلابی برای کشور و نظام تربیت کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان نیز گفت: سینماکانون 6 سال تعطیل بود که امسال تصمیم گرفتیم این مرکز را تجهیز و به‌روز کنیم.

معصومه ابراهیمی‌هژیر از اکران فیلم‌های روز سینما ویژه کوکان و نوجوانان در این سینما خبر داد و با اشاره به اکران باغ کیانوش در روز هشتم آبان عنوان کرد: این یک فیلم اقتباسی از کتاب باغ کیانوش از انتشارات کانون پرورش فکری است که در همدان اتفاق افتاده و نویسنده آن نیز همدانی است و فیلمبرداری هم در همدان انجام شده است.

تخصیص 10 میلیاد تومان برای تجهیز سینما کانون همدان

وی با بیان اینکه بسیاری از والدین خاطرات بسیار خوبی از سینما کانون و دیدن فیلم‌های آن دوران دارند، خاطرنشان کرد: با بازگشایی سینما کانون همدان در آینده‌ای نزدیک شاهد نمایش فیلم‌ها و انیمیشن مناسب کودکان و نوجوانان خواهیم بود که البته در کنار این سینما کانون قرار است برنامه‌های فرهنگی- هنری و ادبی با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی نیز انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =