کد خبر: 346777
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
گرامیداشت «هفته جهانی فضا» در مراکز کانون استان اردبیل

گرامیداشت هفته جهانی فضا با شعار اصلی «فضا و تغییرات اقلیمی» و با هدف افزایش آگاهی عمومی و ترویج علم نجوم در بین اعضای مراکز کانون استان اردبیل از ۱۳ تا ۱۹ مهر در ۶ مرکز فرهنگی هنری نمین، دولت‌آباد، نیر، گرمی، خلخال و مرکز شماره ۳ مشگین‌شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این ویژه‌برنامه فعالیت‌هایی در جهت معرفی و شناساندن فضا و علوم و فنون مرتبط با آن شامل: فضاسازی مراکز هدف متناسب با هفته جهانی فضا، معرفی کتاب‌های مختلف ازجمله کتاب فرهنگ‌نامه نجوم و فضا، معرفی وقایع و ایام، معرفی شخصیت، بحث آزاد و روخوانی کتاب، معرفی کهکشان راه شیری، برپایی کارگاه نقاشی و دلنوشته‌های ادبی و ... برای شرکت‌کنندگان و مدعوین به اجرا درآمد.

گرامیداشت «هفته جهانی فضا» در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز فرهنگی هنری کانون دولت‌آباد

در گرامیداشت هفته جهانی فضا، مرکز دولت‌آباد ویژه‌برنامه‌ای را با نام فضا و فضانوردی با حضور ۱۸ عضو کودک و ۱۱ عضو نوجوان برگزار کرد.

با توجه به گرایش و علاقه‌مندی اعضا به نجوم، فضا و فضانوردی فعالیت‌های مختلفی اجرا شد که به اهم آن‌ها اشاره می‌شود: فضاسازی مرکز متناسب با هفته جهانی فضا، معرفی کتاب‌های مرتبط با فضا ازجمله کتاب فرهنگ‌نامه نجوم و فضا، معرفی وقایع و ایام، معرفی شخصیت نخستین فضانورد بنام «یوری گاگارین» و شخصیت منجم مسلمان بنام «عبدالرحمن صوفی رازی»، بحث و گفت‌وگو با موضوع کهکشان راه شیری، برپایی کارگاه نقاشی

گرامیداشت «هفته جهانی فضا» در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز فرهنگی هنری کانون گرمی

در هفته فضا، ویژه برنامه‌ای تحت عنوان «کاوش در فضا» در مرکز گرمی برگزار شد.

 پروین قلیزاده سرپرست مرکز ضمن خوشامدگویی به اعضا، گفت: فعالیت فضا و نجوم ازجمله فعالیت‌های علمی و جذاب کانون پرورش فکری است که با هدف شناخت بهتر جهان آفرینش و کشف رازهای آسمان و اجرام آسمانی، آشنایی با خالق هستی و پرورش روحیه پرسشگری در کودکان و نوجوان برگزار می‌شود.

معرفی کتاب‌هایی تحت عنوان سیارات دور و نزدیک، ستارگان دنباله‌دار و سیارک‌ها، معرفی شخصیت (ابوریحان بیرونی و خواجه‌نصیرالدین طوسی)، روخوانی کتابی تحت عنوان خورشید و هم‌چنین آشنایی اعضا با تلسکوپ و برگزاری ایستگاه نقاشی از فعالیت‌های اجراشده در این ایام بود. در پایان اعضا از نزدیک با کارکرد تلسکوپ آشنا شده و به تماشای آسمان پرداختند.

گرامیداشت «هفته جهانی فضا» در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز فرهنگی هنری کانون نیر

در این ویژه‌برنامه در خصوص چگونگی تشکیل خسوف و کسوف و منظومه شمسی، توضیحاتی به شرکت‌کنندگان ارائه شد، هم‌چنین معرفی سری کتاب‌های «کاوش در فضا» و روخوانی آن‌ها از اهم فعالیت‌ها بود.

گرامیداشت «هفته جهانی فضا» در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز فرهنگی هنری کانون نمین

اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای اعضا و دانش‌آموزان با موضوع گرامیداشت هفته جهانی فضا شامل معرفی کتاب، روخوانی، کارگاه نقاشی، پخش فیلم، آشنایی اعضا با تلسکوپ از برنامه‌های مرکز نمین در این مناسبت بود.

گرامیداشت «هفته جهانی فضا» در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز فرهنگی هنری کانون خلخال

مرکز فرهنگی هنری خلخال به مناسبت هفته‌ی جهانی فضا برنامه‌های زیر را اجرا کرد:

معرفی کتاب: در این فعالیت، مربی مسئول به معرفی کتاب‌های مربوط به فضا و نجوم را به بچه‌ها معرفی کرد.

زنگ مطالعه: در این فعالیت که دانش آموزان مدرسه دخترانه نهضت حضور داشتند، بچه‌ها به مطالعه‌ی کتاب‌های نجوم پرداختند.

فضاسازی: در این فعالیت مربی پروژه‌ای مرکز با همکاری دو نفر از نوجوانان، طرح دیواری با موضوع منظومه‌ی شمسی را درست کرده و در دیوار مرکز جهت استفاده‌ی اعضا نصب کردند.

گرامیداشت «هفته جهانی فضا» در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۳ کانون مشگین‌شهر

در این ویژه‌برنامه لیلا نصیری مربی امور فرهنگی مرکز ضمن تبریک به مناسبت این هفته، دانش آموزان را با عناوینی نظیر سیارات، خورشید، نجوم و ابعاد سیارات دورترین و نزدیک‌ترین نسبت به خورشید و سردترین و گرم‌ترین سیاره، آشنا نموده و به معرفی کتاب سیارات دور پرداخت.

در ادامه خوانش کتاب‌های علمی انجام شد، سپس از مباحث خوانده‌شده برای اعضا موضوعاتی نظیر تعداد و ابعاد سیاراتی که به دور خورشید می‌چرخند، بررسی شرایط زندگی انسان‌ها در سیارات دیگر توسط دانشمندان و... مطرح شد.

پخش کلیپ با محتوای مربوط به هفته فضا با موضوع نحوه پرتاب ماهواره‌ها به فضا از طریق موشک و معرفی انواع ستاره‌ها در فضا از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه بود که با استقبال حضار همراه شد.

اجرای مسابقه با طرح سؤالاتی متناسب با موضوعات مطرح‌شده بخش نهایی این ویژه‌برنامه بود که با اهدای جایزه به برنده این مسابقه به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =