کد خبر: 346823
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳
نقد و بررسی اشعارحافظ درمراکزکانون پرورش فکری لرستان

به مناسبت پاسداشت و معرفی خواجه شیراز حضرت حافظ ویژه برنامه هایی با حضور علاقمندان به ادبیات، اساتید، شعرا و اهالی فرهنگ و هنر در مرکز فرهنگی هنری دورود و مرکزشماره یک الیگودرز برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ به مناسبت پاسداشت خواجه شمسُ‌الدّینْ محمّدِ بن بهاءُالدّینْ محمّدْحافظِ شیرازی، انجمن ادبی مرکز دورود میزبان۶۰ نفر از نوجوانان، حلقه های میانی و اهالی فرهنگ و هنر شهرستان بود.
در این برنامه حافظ خوانی توسط نوجوانان انجام شد و کارشناسان میهمان برنامه سینا ورمزیار در رابطه با دوستی و مدارا در شعر حافظ و کوروش رشنو نویسنده و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان دورود با محوریت عرفان در شعر حافظ مطالبی را مطرح کردند.
در ادامه رضا مختارپور رئیس کتابخانه عمومی شهرستان دورود در رابطه با پژوهش های علمی صورت گرفته با موضوع علاقمندی نوجوانان به حافظ مطالبی را عنوان کردند.
دراین برنامه اعضای ادبی و مربیان، اساتید حاضر به خوانش اشعاری از لِسانُ‌الْغِیْب حافظ پرداختند.
در مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون پرورش فکری الیگودرز نیز نشست ادبی، معرفی و خوانش اشعار حافظ با حضور جمعی از شعرا و اعضای ادبی برگزارشد.
گفتنی است: خواجه شمسُ‌الدّینْ محمّدِبن بهاءُالدّینْ محمّدْ حافظِ شیرازی (۷۲۷ – ۷۹۲ هجری قمری) مشهوربه لِسانُ‌الْغِیْب، تَرجُمانُ ْاَسرار، لِسانُ‌الْعُرَفا و ناظِمُ‌الاُولیاء، متخلص به حافظ، شاعرفارسی گوی ایرانی بود و بیش‌تر شعرهای او غزل است.

نقد و بررسی اشعارحافظ درمراکزکانون پرورش فکری لرستان

نقد و بررسی اشعارحافظ درمراکزکانون پرورش فکری لرستان

نقد و بررسی اشعارحافظ درمراکزکانون پرورش فکری لرستان


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =