کد خبر: 346852
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴
دیوارنگاری ۸۰ عضو هنرمند کانون با عنوان «سرزمینِ من» در اردبیل رونمایی شد

دیوارنگاری ۸۰ عضو هنرمند مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل، با عنوان سرزمین من، رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، ملیحه ملک زاده فرد مدیر کل کانون استان اردبیل در آیین رونمایی از دیوارنگاری «سرزمین من؛ اردبیل»، گفت: فرایند اجرایی این برنامه طی دو ماه به انجام رسید و اعضای مشارکت کننده در این طرح با تاریخ، فرهنگ، مشاهیر و مناطق گردشگری سرزمینشان بیشتر آشنا شدند.

وی خلق ۴۰ اثر این پروژه را حاصل تلاش ۸۰ عضو هنرمند مراکز کانون اردبیل عنوان کرده و اظهار داشت: مرحله نهایی این پروژه در دو روز اجرا شد و ۳۰ نفر از مربیان و کارشناسان ستادی نیز کار هدایت و راهنمایی اعضا را برعهده داشتند.

ملک‌زاده فرد اجرای فعالیت‌ها و برگزاری کارگاه‌های گوناگون فرهنگی، هنری و ادبی را بر مبنای سه سیاست مخاطب محوری، مرکز محوری و نوجوان محوری کانون عنوان کرده و از مشارکت والدین و حضور فعال آن‌ها در برنامه‌های کانون خبر داد.

امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هم اعضای کانون را هنرمندان بزرگ کشور در آینده دانسته و گفت: کانون در استان ما بانی کارهای خلاقانه، زیبا و مبتکرانه است.

رجبی با بیان اینکه مربیان و همکاران کانون از نعمت‌های این نهاد هستند گفت: مربیان توانمند از هنرمندان و برگزیدگان استان هستند و کار اصلی تعلیم و تربیت و آموزش هنرمندان کودک و نوجوان را عهده‌دار هستند.

دیوارنگاری ۸۰ عضو هنرمند کانون با عنوان «سرزمینِ من» در اردبیل رونمایی شد

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل دیوارنگاری اعضای کانون را کاری ارزشمند توصیف کرد و گفت: در این کار فاخر علاوه بر کار هنری، کار هویتی نیز انجام‌شده است و در فرایند خلق این آثار نسل جدید با تاریخ، فرهنگ، مفاخر و مشاهیر این سرزمین نیز ارتباط برقرار کردند.

وی با انتقاد از رویکرد برخی خانواده‌ها در آموزش تک‌بعدی فرزندانشان گفت: حضور صرف در کلاس‌های تقویتی درسی و پرورش تک‌بعدی بچه‌ها، آن‌ها را دچار مشکلات روحی و شخصیتی می‌کند، درحالی‌که با فعالیت در مجموعه‌های فرهنگی ازجمله مراکز کانون ذوق، عاطفه و احساسات بچه‌ها را با همت مربیان شکل‌گرفته و پرورش می‌یابد.

پخش کلیپ از فرایند اجرای دیوارنگاری سرزمین من اردبیل، سنتور نوازی عضو کانون و تجلیل از برگزیدگان فراخوان‌های بین‌المللی کانون در سال ۱۴۰۳ از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

در پایان این آیین که روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه برگزار شد، با گشایش نمایشگاه آثار سفال و نقاشی‌های برگزیده فراخوان‌های بین‌المللی، از ۴۰ قاب این دیوارنگاری کانون رونمایی شده و مسئولان حاضر در برنامه ضمن گفتگو با اعضا با اهدای لوح و هدیه از آن‌ها تقدیر کردند.

گفتنی است؛ سید محمد اعتماد اعجازی، فرماندار اردبیل، امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سلامت صفری عضو شورای اسلامی، اباصلت ابراهیمی، رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری اردبیل، مهیار سپهری رئیس حوزه هنری استان اردبیل و حجت‌الاسلام بهنام لطفی، کارشناس اوقاف و امور خیریه اردبیل از مسئولان حاضر در این آیین بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =