تبیین برنامه‌های هفته نوجوان کانون کرمانشاه

با مقدمه‌ای بر مرور فعالیت‌های هفته ملی کودک، تبیین برنامه‌های هفته نوجوان کانون کرمانشاه، در نوزدهیمن نشست شورای فرهنگی بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در نوزدهیمن نشست شورای فرهنگی با مقدمه‌ای بر مرور فعالیت‌های هفته ملی کودک، تبیین برنامه‌های هفته نوجوان کانون کرمانشاه، با حضور اعضای شورا، بررسی شد.

محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان، ضمن مروری بر فعالیت‌های هفته ملی کودک، گفت: به همت مجموعه کانون استان برنامه‌های ارزنده‌ای در هفته ملی کودک برگزار شد که با توجه به در نظر گرفتن ماه کودک و نوجوان در استان، فرآیند آن از پیش از هفته ملی کودک و تا پایان هفته نوجوان ادامه خواهد داشت. خوشبختانه ویژه‌برنامه‌های اجرا شده از بازخورد مطلوبی برخوردار بود و طبق بازخوردها، نشان از این داشت که ما توانستیم رسالت خود را در این زمینه به‌خوبی انجام دهیم.

وی افزود: به مناسبت هفته ملی کودک برنامه دورهمی مسئولان روابط‌عمومی‌ استان را برگزار کردیم که بازخورد بسیار مثبتی داشت و توجه به بدنه کودک و نوجوان در تمامی دستگاه‌های اجرایی استان، دغدغه‌ای بود که با این برنامه به آن پرداخته شد. در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با توجه به قواعد و قانون خاص خود، نشان حامی کودک و نوجوان را تعریف و در هفته کودک به چند حامی فعالی در این زمینه اعطا نمودیم.

تبیین برنامه‌های هفته نوجوان کانون کرمانشاه

زنجانی تصریح کرد: در برنامه میز مطالعاتی تجربیات تربیتی هم بحث نشاط و نشاط‌آفرینی برای کودک و نوجوان طرح شد که از برنامه‌های مستمر خواد بود. برگزاری نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی در شهرستان ثلاث‌باباجانی نیز جای تشکر دارد. برنامه مدرسه شاهد پروین‌زاد با حضور ۱۷۶ نوه شهید در این مدرسه قابل توجه بود و ما کتاب‌هایی به این عزیزان تقدیم نمودیم که آنها هم به نام پدربزرگ شهید خود این کتاب‌ها را به کتابخانه مدرسه اهدا کردند.

وی ادامه داد: جشن مرکز شماره ۱۴ که با رویکرد حضور در پارک اجرا شد، علاوه بر دعوت از دانش‌آموزان، حضور مخاطبان عام را نیز در پی داشت که اتفاق خوب و زیبا و جذابی بود و از بهترین جشن‌هایی بود که برای کودکان برگزار شد و مصداق یک کار خوب کانونی را داشت. همچنین بازدید از بیمارستان تخصصی کودکان محمد کرمانشاهی حال ما را دگرگون کرد و تلنگری برای توجه بیشتر به این دست فعالیت‌ها بود. برنامه آموزش قصه‌گویی هم خوب ارزیابی شد و حضار مطالب جدیدی را آموختند.

مدیرکل کانون استان خاطرنشان کرد: جشن آربابا هم بهانه‌ای برای شیرینی کام کودکان شد که کار جمعی خوبی با مشارکت و حضور بخش‌های خصوصی در جهت بهره‌مندی اعضا و استفاده آنها از این ظرفیت‌ها مطلوب است. ویژه‌برنامه سنقر بسیار عالی و لذت‌بخش با حضور ۷۰۰ نفر کودک و تمامی مسئولان بلندپایه شهرستان، جای تقدیر دارد و از هر جهت عالی بود. دیدار با خانواده شهدای کودک هم حس خوبی به‌همراه داشت و از جهت‌هایی زیبا و سرشار از درس و حس معنویت بود.

تبیین برنامه‌های هفته نوجوان کانون کرمانشاه

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های برگزار شده در هفته ملی کودک بیان داشت، ویژه برنامه بهزیستی اتفاق بکری بود که با حمایت خیرین و با بودجه قابل توجهی که تبدیل به اسباب‌بازی و به کودکان تحت حمایت بهزیستی اهدا شد، برگزار شد. نشست رابطین رسانه هم رسیدن اعضای گروه را به بلوغ در این زمینه مشهود بود و به دنبال آن شبکه رسانه‌ای راه‌اندازی شد. دیگر برنامه مهم، نشست کودک با حضور اساتید بنام در دانشگاه رازی بود که از بازخورد بسیار خوبی در سطح ملی برخوردار شد.

برگزاری نمایشگاه آثار گروه فابک با حضور مجمع عالی حکمت، ویژه‌برنامه آسمان و تفکر، ضبط سرود ملی با تهیه کلیپ بومی،نشست با اعضای برگزیده باشگاه قاف، نشست دبیرخانه کانون‌یاران در تهران و جمع‌بندی شیوه‌نامه، اجرای برنامه صلح در تاق‌بستان با مشارکت مراکز شماره ۲ و ۱۲ شهر کرمانشاه، از دیگر برنامه‌هایی بود که مدیر کل کانون استان به آنها اشاره داشت و اجرای هر یک را مطلوب ارزیابی کرد.

در ادامه برنامه‌هایی که باید در هفته نوجوان اجرایی شوند طرح شد و در مورد هر یک بررسی‌های لازم صورت پذیرفت و در خصوص برقراری برنامه‌های این هفته و جمع‌بندی کار تصمیم‌گیری شد؛ که برگزاری نمایشگاه فعالیت‌های نوجوان‌محور، برگزاری اردوی منطقه‌ای، افتتاح باشگاه سیمرغ و نحوه پیشبرد کار، آغاز به‌کار طرح کانون‌یاران، ویژه‌برنامه شروع اکران فیلم باغ کیانوش، برگزاری جنگ شادی و نمایش، برنامه افتتاح آسمان‌نما، تقدیر از فرزندان نوجوان همکاران کانون استان، کارگروه مشورتی نوجوان، نشست‌های خداباوری، نقد کتاب‌های نوجوان‌محور، دیدار با خانواده شهدا، اردوی کانون‌یاران و... از جمله مواردی بود که در مورد آنها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =