رشد و تکامل یکپارچه کودکان ضامن آینده بهتر کشور است

مراسم دیدار جمعی از نوجوانان استان با استاندار گلستان و تقدیر از آنها، روز ۲۶ مهر ۱۴۰۳ در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، علی‌محمد زنگانه در مراسم تکریم و تقدیر از کودکان و مربیان برتر کانون اظهار کرد: کودکان ما نگاه‌های هوشمندانه و عالمانه دارند.

وی ادامه داد: اگر ما می‌خواهیم ایران را آباد کنیم باید به موضوع رشد و تکامل یکپارچه کودکان توجه ویژه داشته باشیم.

رشد و تکامل یکپارچه کودکان ضامن آینده بهتر کشور است

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: این پروژه امنیت، سلامت و مراقبت را در طرح آوان کودکی فراهم خواهد کرد.

زنگانه گفت: هرگونه خشونت و سوء استفاده و یا صدمه‌ای در سن طلایی رشد به فرد وارد می‌شود، اثرات عمیقی در زندگی فرد دارد که با هیچ اقدامی قابل جبران نیست.

وی اضافه کرد: آموزش  در سن مهدکودک و پیش دبستانی امری بسیار حساس است که می‌توان مهارت‌های اجتماعی و پیشرفته و مهارت‌های رشد و تکامل یکپارچه را برای کودکان رقم زد.

استاندار گلستان با اشاره به اهمیت توجه به تغذیه کودکان، خاطرنشان کرد: موضوع تغذیه یک موضوع پایه و اساسی در رشد جسمی، روحی، اجتماعی و یادگیری کودک است.

زنگانه بیان کرد: این امر نباید کوچک شمرده شده و به آن بی‌توجه باشیم.

وی افزود: بالاترین سرمایه اجتماعی را معلمان دارند و این قشر باید بیشترین حقوق و بهترین شرایط رفاه اجتماعی را داشته باشند تا بتوانند با آسودگی و بیشترین کیفیت در موضوع آموزش نقش آفرین باشند.

رشد و تکامل یکپارچه کودکان ضامن آینده بهتر کشور است

در ابتدای این مراسم مدیرکل کانون گلستان ضمن خیر مقدم به حاضرین در برنامه، گفت: نوجوانان پیشران و میدان‌دار توسعه فرهنگی فردای ایران هستند.

الهه غیناقی با اشاره به موضوع جهاد تبیین، بیان کرد: کلیدی ترین راهبرد ما در جهاد تبیین راهبرد نوجوان محور، مرکز محور و مخاطب محور باشگاه‌های ۱۶ گانه است تا نوجوانان با افزایش دانش و مهارت لازم بتوانند در بین همسالان خود مثل یک فانوس روشنایی بخش باشند.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات کانون گلستان در طی یکسال اخیر، گفت: کانون پرورش فکری گلستان با همت والای همه مربیان و همکاران  برنامه‌های زیادی را در طول این مدت با تاکید بر نقش خانواده، هویت ایرانی اسلامی، بکارگیری حداکثر ظرفیت سمن‌ها، فعالان کودک و نوجوان و مشارکت با سایر دستگاه‌‎ها پشت سر گذاشته است.

غیناقی در پایان صحبت‌های خود بیان داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان  این افتخار را دارد که در سایه ی تدبیر مسئولین  کشوری و مربیان توانمند مراکز، هر روز بیش از پبش بر بالندگی اعضا بیفزایند، اعضایی که به کانون به عنوان خانه‌ای امن می‌نگرند و  در کنار فعالیت‌های متنوع و کتاب محور، با درخشش در رقابت‌های سالم و ارزنده برگ زرینی بر افتخارات این استان می افزایند.

در این برنامه نوجوانان به اجرای دکلمه و هنرمندی با موضوع شهدای لبنان و غزه پرداختند و یاد آنها را گرامی داشتند.

بازدید از مرکز فرهنگی هنری کانون، رونمایی از کتاب عضو مرکز کلاله، پخش نماهنگ عملکرد باشگاه‌های کانون، هفته ملی کودک و فعالیت‌های عمرانی، اجرای زنده موسیقی توسط آرشام مافندابی عضو نوجوان کانون، رونمایی از سند ائتلاف کودک و نوجوان استان و تقدیر از برگزیدگان از جمله مواردی بود که در این روز انجام شد.

مشاهده گزارش تصویری این برنامه (1)

مشاهده گزارش تصویری این برنامه (1)

رشد و تکامل یکپارچه کودکان ضامن آینده بهتر کشور است

رشد و تکامل یکپارچه کودکان ضامن آینده بهتر کشور است

رشد و تکامل یکپارچه کودکان ضامن آینده بهتر کشور است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =