کد خبر: 346881
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
بازدید 16
برگزاری نشست هم اندیشی اکران فیلم باغ کیانوش در کانون همدان

نشست هم اندیشی اکران فیلم سینمای " باغ کیانوش" در هفته نوجوان با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری و نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، صبح امروز نشست هم اندیشی اکران فیلم سینمای " باغ کیانوش" در هفته نوجوان با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری، معاون مالی و اداری کانون، نماینده اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی شهرداری، مدیر امور سینمایی حوزه هنری، نماینده اداره کب فرهنگ و ارشادی اسلامی استان، نماینده معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش و کارشناسان کانون در دفتر مدیر کانون برگزار شد.

برگزاری نشست هم اندیشی اکران فیلم باغ کیانوش در کانون همدان

معصومه ابراهیمی‌هژیر ضمن خوش‌آمدگویی با بیان اینکه این برنامه پیرو نشست هم‌اندیشی در روز ۲۳ مهر ۱۴۰۳ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون با حضور مدیر عامل کانون، مسئولان کانون پرورش فکری، حوزه هنری و معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش برگزار شده است، اظهارکرد: دراین نشست به صورت مجازی نیز مدیران روابط عمومی کانون‌های کشور، معاونان پرورشی و حوزه هنری استان‌ها حضور داشته و برنامه را دنبال می‌کردند.

وی در خصوص معرفی فیلم " باغ کیانوش" ادامه داد: فیلم سینمایی «باغ کیانوش» با اقتباس از این کتاب، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و باشگاه فیلم سوره تولید شده است که در نخستین روزهای آبان روی پرده نمایش می‌رود.

ابراهیمی‌هژیر افزود: رمان باغ کیانونش نوشته علی اصغر عزتی پاک (نویسنده همدانی) اولین بار در قالب طرح «رمان نوجوان امروز» سال ۱۳۸۹ به چاپ رسید و تاکنون ۴۷هزار نسخه از این اثر چاپ شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته فیلمبرداری این فیلم در همدان کلید خورد، گفت: این فیلم سینمایی به کارگردانی رضا کشاورز حداد و تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد، به تازگی سه پروانه زرین بهترین فیلم، بهترین دستاورد فنی و هنری و جایزه بخش نوجوان را از سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان از آن خود کرده است.

مدیرکل کانون با بیان اینکه داستان رمان «باغ کیانوش» نیز برگزیده سوم پانزدهمین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس شده است، خاطرنشان کرد: این یک فیلم نوجوانانه بوده و مخاطب اصلی آن نوجوانان هستند که در هفته نوجوان اکران خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروزه کار خاص و شاخصی برای حوزه نوجوان صورت نمی‌گیرد و این فیلم می‌تواند یک قدم و شروع خوب برای فعالیت در حوزه کودک و نوجوان باشد.

ابراهیمی‌هژیر بیان کرد: امروز در کنار هم نشسته‌ایم که دست در دست هم یک رویداد مهم را برای نوجوانان شهر رقم بزنیم و ایده‌های خود را برای اکران و معرفی بهتر این فیلم بیان کنید.

برگزاری نشست هم اندیشی اکران فیلم باغ کیانوش در کانون همدان

در ادامه افراد حاضر در جلسه پیشنهادات و ایده‌های خود را مطرح کردند که در پایان با رأی و نظر افراد حاضر در جلسه موارد زیر در دستور کار و پیگیری قرار گرفت.

بنا بر این جلسه مقرر شد گروهی در پیام‌رسان ایتا با حضور میهمانان حاضر برای تبادل اطلاعات و برنامه‌ها تشکیل شود .

طبق این جلسه معاون فرهنگی شهرداری قول مساعد برای انجام تبلیغات شهری در پل‌های عابر پیاده، نصب بنر در محل‌های پر رفت و آمد و پخش تیزر در تلویزیون شهری را داد.

همچنین آموزش و پرروش موظف به ارسال نامه از سوی مدیرکل این اداره به معاونت پرورشی و معاونت آموزش متوسطه را برای برگزای الزامی اردوی سینمایی دانش آموزان پایه متوسطه اول و دوم شد. همچنین مقرر شد کتاب باغ کیانوش برای برنامه کتابخوانی کتابنوش آموزش و پرورش معرفی شود. همچنین در صورت موافقت برای روز افتتاحیه به تعداد 200 نفر از مدیران مدارس متوسطه اول و دوم دعوت شوند که خود این افراد مبلغی برای دانش‌آموزان خود خواهند بود.

برگزاری نشست هم اندیشی اکران فیلم باغ کیانوش در کانون همدان

در این نشست مقرر شد آموزش و پرورش کار تبلیغ گسترده را در خصوص فیلم و کتاب باغ کیانوش در بستر پیام رسان شاد در سطح استان با توجه به تیزر و پوستری که در اختیارش قرار می‌گیرد،  انجام دهد.

همچنین پیگیر نامگذاری یکی از اردوگاه‌های زیر نظر خود به نام باغ کیانوش که نماد فرهنگ ایثار، جهاد و مقاومت است باشد که افتتاحیه آن در روز 13 آبان صورت بگیرد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شد رسانه‌های استان را برای معرفی این فیلم و کتاب پای کار بیاورد و و نیز تبلیغات در تلویزیون شهری و بنر در جلوی اداره کل خود داشته باشد و در گروه‌های تحت پوشش خود اطلاع رسانی لازم را انجام دهد.

برگزاری نشست هم اندیشی اکران فیلم باغ کیانوش در کانون همدان

اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان موظف به تبلیغات گسترده در همه کتاب‌خانه‌ها و گروهای مجازی‌اش در سطح استان شد و نیز اردوی سینمایی برای اعضای کتابخانه‌های خود با همکاری کانون پرورش فکری در سطح استان برگزار کند.

در این جلسه با نظر نمایندگان دستگاه‌ها  قرار شد برای تبلیغات و معرفی بیشتر این فیلم صدا و سیمای استان نیز کمک رسان باشد و با زیر نویس و پخش تیزر در معرفی فیلم سینمایی باغ کیانوش قدم مهم و موثری را در معرفی این فیلم دفاع مقدسی به نسل امروز داشته باشد.

در این نشست مقرر شد واحد سیار حوزه هنری همکاری لازم را برای پخش این فیلم در موعد اعلام شده از سوی این سازمان با مراکز کانون پرورش فکری داشته باشد و نیز بهای بلیط برای نمایش گروهی چون مدارس به صورت نیم بها در نظر گرفته شود.

همچنین برنامه ریزی و اجرای برنامه برای روز افتتاحیه این فیلم سینمایی در دستور کار کانون پرروش فکری استان در کنار تبلیغات گسترده در پیام رسان‌های در اختیار خود قرار گرفت.

گفتنی است این رمان با بازآرایی جدید ویژه گروه سنی ۱۵ سال به بالا (نوجوان) با قیمت ۷۵هزار تومان در فروشگاه‌ اینترنتی محصولات کانون به نشانی https://digikanoon.ir/  و تمامی فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =