ادبیات در تکوین و جهت‌دهی رشد شخصیتی کودکان نقش مهمی دارد

سی و سومین نشست انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، با حضور اعضای انجمن، کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون و شهاب‌الدین وطن‌دوست، شاعر و مدرس دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این نشست که روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳ در کارگاه شعرسرایی مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی ۵ کانون اردبیل برگزار شد، دکتر شهاب‌الدین وطن‌دوست با اشاره به هفته ملی کودک و تبریک آن، رشد ادبیات کودک و نوجوان در کشور را نشانه‌ی توجه به دوران حساس از رشد انسان عنوان کرد و گفت: دوران کودکی مهم‌ترین مرحله پرورش شخصیت فرد است و ادبیات در تکوین و جهت‌دهی رشد شخصیت که در جهان‌بینی کودک تأثیر زیادی دارد، نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی در ادامه به دیگر ابعاد تأثیرگذار ادبیات اشاره کرد و گفت: پرورش عواطف، احساسات و هوش هیجانی که خود مهارت مهم برای زندگی بهتر است، با ادبیات رنگ و بو می‌گیرد.

ادبیات در تکوین و جهت‌دهی رشد شخصیتی کودکان نقش مهمی دارد

وطن‌دوست افزود: ادبیات کمک می‌کند تا فرد بتواند آرزوها و اهدافش را ساماندهی کند.

این مدرس دانشگاه با پرداختن به ویژگی‌های شعر کودک، گفت: شعر سرایی کودکان و نوجوانان در این سنین یک موهبت برای کانون و برای ادبیات کشور است چراکه بهتر از هرکسی می‌توانند دنیای خود را به زبان شعر بیان کنند.

نقد شعر فاطمه حسین پور، محیا مصدق و اسما عالی از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =