برگزاری نشست‌های ادبی نشان از توجه کانون برای کشف و پرورش نوجوانان مستعد دارد

فرانک انصار، نویسنده اردبیلی در چهلمین نشست انجمن نویسندگان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: برگزاری مستمر نشست‌های ادبی، نشان از توجه کانون برای کشف و پرورش نوجوانان مستعد دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، چهلمین نشست انجمن نویسندگان کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با حضور داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان، فرانک انصاری نویسنده اردبیلی و اعضای انجمن برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست که عصر روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۳ در محل اداره کل کانون استان تشکیل شد، داریوش علومی، پرداخت به اقلیم در ادبیات داستانی را جزو ضرورت‌ها برشمرد و گفت: بومی‌نویسی اصالت و قوت کار نویسنده را بیشتر می‌کند.

فرانک انصار نویسنده اردبیلی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع نوجوانان نویسنده، گفت: زمانی که عضو کانون بودم چنین نشست‌هایی برای اعضا برگزار نمی‌شد و من از طریق مکاتبه با آقای عبدالنجفی فعالیت ادبی‌ام را دنبال می‌کردم.

وی تصریح کرد: برگزاری مستمر این نشست نشان می‌دهد که کانون برای کشف و پرورش نوجوانان مستعد، برنامه دارد و آن‌ها را رها نمی‌کند.

برگزاری نشست‌های ادبی نشان از توجه کانون برای کشف و پرورش نوجوانان مستعد دارد

انصار در ادامه به‌ضرورت آشنایی نویسندگان نوجوان با طرح نویسی اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه طرح نویسی در طراحی پیرنگ دست نویسنده را می‌گیرد بلکه به افرادی که می‌خواهند طرح رمانشان را برای چاپ یا شرکت در فراخوانی بفرستند، کمک می‌کند و این امر ضرورت آشنایی ما به‌عنوان نویسنده با چگونگی نوشتن طرح را نشان می‌دهد.

نویسنده رمان علمی تخیلی «به من بگو قارتال» در ادامه این نشست به تأثیر پیرنگ در داستان پرداخت و برای آشنایی اعضا با تفاوت‌های آن با طرح داستان و درک بهتر مطالب مطرح‌شده، به بررسی پیرنگ و طرح داستانی از ندا خوش افکار با کمک اعضا پرداخت.

شایان‌ذکر است، نقد داستان ندا خوش افکار و فاطمه صباحی از دیگر بخش‌های این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =