نشست انجمن داستان، ویژه‌ی نویسندگان نوجوان کانون استان تهران

صدوهفتادوپنجمین نشست انجمن داستان، ویژه‌ی نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ صد و هفتادوپنجمین نشست انجمن داستان با نگاهی به داستان‌‏های اعضای نونگاه و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران در روز  ۲۶ مهر ۱۴۰۳  با حضور تیمور آقامحمدی، نویسنده و منتقد ادبی، اعضای انجمن ادبی از مراکز ۱۸، ۳۰، ۱۵، ۸، ۴۳، ۳۹، ۱۲،۳۵ ،۲۱،۲۵، سولقان و جمعی از مربیان ادبی در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری برگزار گردید.

نشست انجمن داستان، ویژه‌ی نویسندگان نوجوان کانون استان تهران

در این نشست آقامحمدی، به روابط علّی و معلولی در داستان‌‏نویسی تاکید داشت و چراهای داستانی را از مهم‌ترین سوالات نویسنده هنگام خلق داستان دانست.

او سپس در ادامه‏‌ی اهمیت چرایی‏های داستانی بیان‌کرد: تشخیص گونه‏‌ی داستان بسیار مهم است تا براساس آن روابط منطقی داستان شکل بگیرد، به عنوان مثال گونه‏‌ی فانتزی روابط خاص جهان فانتزی را می‌طلبد.

آقامحمدی در بررسی داستان‏‌های خوانده‏ شده‏ی اعضای حاضر ادامه داد:  در بسیاری از داستان‏‌ها خلاقیت وجود داشت و تاکید کرد که داستان‌نویس باید به داستان جوری نگاه کند که به جهان نگاه می‌کند زیرا او از روی دست خود می‌نویسد و این به متن اصالت می‌دهد تا حرف من، به عنوان نویسنده حرف تازه‌ای باشد. وی در ادامه‏‌ی بررسی آثار خوانده شده گفت: مسائل فنی، مواردی هستند که در همه‌ی داستان‏‌ها باید رعایت شوند ولی هر داستانی منطق خودش را دارد. 

نشست انجمن داستان، ویژه‌ی نویسندگان نوجوان کانون استان تهران

در پایان اعضای حاضر در صدوهفتادوپنجمین انجمن نویسندگان نوجوان آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در این نشست آثارشان را که قبلا در جزوه‌ای چاپ و منتشر شد، خواندند و با یکدیگر در مورد این آثار گفت‌وگو کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =