ویژه برنامه «هزار دستان» در مرکز علوم و نجوم

دومین برنامه‌ی هزار دستان (حافظ‌خوانی) در مرکز علوم و نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان زنجان، مسئول مرکز علوم و نجوم در گزارشی ابراز داشت: این برنامه روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه به مناسبت بزرگداشت سالروز حافظ شیرازی با حضور مریم میری؛ شاعر و ترانه‌سرا و با استقبال اعضای ادبی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در مرکز علوم و نجوم اجرا شد.

در این ویژه‌برنامه‌، مریم میری با اشاره‌ی کوتاهی به زندگی‌نامه‌ی حافظ، شاعر سخن‌پرداز قرن هشتم، او را شاعری نام آشنا و محبوب ایرانی‌ها نامید.

شاعر مجموعه‌ی «گنجشک‌ها سنگ می‌خورند» افزود: اشعار حافظ در سه فضای عاشقانه، عارفانه و مدحی سروده شده است. وی ادامه داد: حافظ بر تمامی علوم مذهبی و ادبی مسلط بود قرآن را از حفظ بود و به همین خاطر تخلص حافظ را برای خود انتخاب کرد.

میری خاطرنشان کرد: حافظ از تاثیرگذارترین شاعران زبان فارسی است که نه تنها شاعران فارسی زبان بعد از او بلکه شاعران اروپایی از جمله گوته، نیچه، آندره شینه، رالف والدو نیز از او تاثیر گرفته‌اند.

 شاعر مجموعه‌ی «چمدانی پر از بی تو بودن» با اشاره به بزرگداشت این شاعر قرن هشتم که هر سال در بیستم مهر برگزار می‌شود افزود: ادیبان و اندیشمندان در کنار آرامگاه او در حافظیه شیراز گرد هم می‌آیند و مراسم حافظ خوانی برگزار می‌کنند. او گفت: حفظ کردن اشعار حافظ برای کودکان و نوجوانان فواید زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به تقویت حافظه، افزایش اعتماد به نفس، گسترش دایره‌ی واژگانی و نیز قدرت سخنوری اشاره کرد.

گفتنی است در ادامه‌ی برنامه اعضای نوجوان کانون به خواندن اشعار خود پرداخته و یاد او را گرامی داشتند.

سپس یکی از اعضای مرکز علوم و نجوم به ویولون نوازی پرداخت .در ادامه برنامه‌ی  مسابقه در بین چند عضو شرکت‌کننده  انجام شد. مشاعره از دیگر برنامه‌هایی بود که توسط اعضای کانون در این مرکز اجرا شد.

گفتنی است با هدف تشویق بچه‌ها برای شرکت در برنامه‌های ادبی کانون و حضور فعالانه در آن با اهدای مدال شعر حافظ از تمام اعضایی که در این برنامه شرکت کرده بودند تقدیر به عمل آمد.

ویژه برنامه «هزار دستان» در مرکز علوم و نجوم

ویژه برنامه «هزار دستان» در مرکز علوم و نجوم

ویژه برنامه «هزار دستان» در مرکز علوم و نجوم

ویژه برنامه «هزار دستان» در مرکز علوم و نجوم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =