کانون و محیط‌زیست نشست آموزشی برگزارکردند

مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر رشت و اداره‌کل محیط‌زیست استان گیلان، نشست آموزشی«مدیریت آسیب‌های طبیعی» را با همراهی ۹۰ دانش‌آموز نوجوان‌ برگزارکردند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این نشست آموزشی روز یکشنبه، ۲۹ مهر ۱۴۰۳ در سالن سینمای مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت برگزارشد.

طی این نشست که با همراهی اداره‌کل حفاظت‌ازمحیط‌زیست استان گیلان و مدرسه دخترانه فجر شهر رشت انجام‌گرفت، آشنایی کودکان با اهمیت پیش‌گیری و مواجهه با آسیب‌های طبیعی (بلایای طبیعی) مدنظرقرارداشت.

 مسوول آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل حفاظت از محیط‌زیست استان گیلان نیز از حاضران در این نشست بود و سخنان خود را با اشاره به تغییرات اقلیمی و پیامدهای گسترده آن بر محیط‌زیست، سلامت عمومی و اقتصاد جهانی آغازکرد.

کانون و محیط‌زیست نشست آموزشی برگزارکردند

 علی همراز اظهارکرد: افزایش گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی و گسترش افسارگسیخته کارخانه‌ها و مجموعه‌های تولیدی، نقش غیرقابل انکاری در افزایش دمای زمین و بلایای طبیعی دارد.

او هم‌چنین، نشانه‌های این سهل‌انگاری بشر را درجنگل‌های ۴۰ میلیون‌ساله هیرکانی استان گیلان جستجوکرد و گفت: کاهش گستره سبز این جنگل‌ها و استفاده نامناسب و بی‌رویه از این موهبت خدادادی، آسیب‌هایی چون سیل، رانش زمین و آلودگی بیش از پیش هوا را به دنبال‌خواهدداشت.

برپایه این گزارش، نشست پرسش و پاسخ دانش‌آموزان با حضور مریم حسینیان، کارشناس اداره‌کل حفاظت از محیط‌زیست استان گیلان و نمایش عکس و فیلم‌های زیست‌محیطی، ازدیگر برنامه‌های این روز با حضور فاطمه طاهری و فرخنده غزالی، کارشناسان آموزش و پژوهش و ارزیابی عملکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان بود.

کانون و محیط‌زیست نشست آموزشی برگزارکردند

این نشست آموزشی هم‌چنین، با صحبت‌های مربی‌مسوول مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت همراه‌شد و معصومه ابراری به معرفی فعالیت‌های این مجموعه، به ویژه در مرکز علوم و نجوم این کانون پرداخت.

ابراری با بیان این که فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی کانون نقش به‌سزایی در علاقه‌مندسازی و افزایش آگاهی‌های کودکان و نوجوانان دارد، افزود: حضور مربیان آگاه و آشنا به علم روز و برپایی کارگاه‌های علمی چون: چون زیست‌شناسی و نجوم بستری مناسب برای دانش‌افزایی آینده‌سازان ایران اسلامی فراهم‌کرده‌است.

کانون و محیط‌زیست نشست آموزشی برگزارکردند

وی برهمین‌اساس نیز حضور مخاطبان در کانون را ضروری دانست و از حاضران برای معرفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خانواده و نزدیکان دعوت‌کرد.

گفتنی‌است، ۱۳ اکتبر، برابر با ۲۱ مهرماه، روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی نام‌گذاری شده‌است.       

کانون و محیط‌زیست نشست آموزشی برگزارکردند                               

کانون و محیط‌زیست نشست آموزشی برگزارکردند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =