درآمد پایدار، چاره راه کمبود بودجه و درآمد مراکز

امین کمالوندی چهارشنبه 2 آبان 1403 در سفر یک روزه قم در نشست اداری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان قم، امین کمالوندی چهارشنبه 2 آبان 1403 در سفر یک روزه قم در نشست اداری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت کرد.

امین کمالوندی معاون توسعه و مدیریت منابع کانون را حامد ابراهیمی مدیرکل امور مالی و ذیحسابی و علی رفیعی مشاور معاونت توسعه مدیریت منابع انسانی همراهی می‌کردند و در طول جلسه با مدیرکل کانون قم و همچنین کارشناسان ستادی به بحث و گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

در ابتدای جلسه علیرضا خضری‌فر ضمن خوش‌آمدگویی به تیم معاون توسعه و مدیریت منابع جهت تشریف فرمایی به کانون قم گفت: این استان با تمام ظرفیت‌هایی که دارد با نیروی خبره و متخصص کانونی است که به اهداف عالی تعلیم و تربیت مورد خواست نظام اسلامی و مردم شریف خود می‌رسد من به عنوان درخواست اول از شما تقاضا می‌کنم به فکر جذب نیروهای متخصص برای قم باشید و به این زیرساخت و این امکانات کمک کنید تا به ستاد تحول و شورای راهبردی که همین اخیرا تشکیل شده است کمک شود. برای ما مسجل شده است که همه چیز برای تحول آماده است و من با تکیه به این نیروها و امکانات کانون قم به فرموده مقام معظم رهبری جهت ساخت فضایی برای پژوهش‌های دینی لبیک می‌گویم.

خضری‌فر با اشاره به بازدیدهای این تیم از مراکز کانون قم گفت: بنده به جهت بازدیدهایی که داشتید و قول‌هایی که دادید بسیار سپاسگزارم اما خواهش می‌کنم نگاهتان به این استان در حد ملی و با اندیشه‌هایی که من در سر دارم حتی فراملی و بین‌المللی باشد. ما در حال عقد تفاهم‌نامه با جامعةالمصطفی و حوزه علمیه هستیم و این توقع به حق ایجاد خواهد شد که فرزندان این عزیزان بعد از اینکه به کشور خود برگشتند تشیع را به شکل هنرمندانه گسترش دهند و این همان نگاه جهان اسلامی ماست.

در ادامه کلیپی از فعالیت‌های انجام شده در طول 7 ماه نخست سال 1403 پخش شد و پس از آن فاطمه مرزبان کارشناس مالی استان از اهداف، بودجه و هزینه‌های کانون قم گفت.

درآمد پایدار، چاره راه کمبود بودجه و درآمد مراکز

فاطمه مرزبان گفت: در مورد مجتمع فرهنگی‌هنری پردیسان این نیاز دیده می‌شود که بودجه‌ای جدا داشته باشد و تخصیص بودجه در همان سیکل مرسوم به واحد مالی فشار مضاعفی ایجاد کرده است. مرکز پردیسان به همان اندازه که وسعت زیادی دارد هزینه‌های بالایی نیز دارد و این مورد یک امر بدیهی است.

مرزبان با توجه به پرداختی‌های بالای قبوض تجهیز کردن مراکز به خصوص مرکز پردیسان را به پنل خورشیدی روشی کارامد در جهت کاهش هزینه‌ها دانست. وی در خصوص مرکز کانون در دست ساخت در شهر قنوات توضیح داد که: پروژه قنوات پیشرفت چندانی نداشته و با پایان یافتن بودجه‌ای که به شهرداری اختصاص داشت کار به نتیجه نرسید. در قانون متوازن طرح های ملی سه میلیاردی که برای تکمیل این پروژه پیشنهاد شده بود به هفت میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و قرار است این اعتبار به کانون کشور واریز و این پروژه با یاری خداوند به پایان رسد. 

کارشناس مالی کانون استان، فوتبال دستی‌های مراکز، ساخت سالن انتظار اداره کل، کولرهای گازی، بهسازی چیلرهای مجتمع، سوئیت پردیسان، کفپوش مرکز شماره 2 از جمله هزینه‌های شاداب‌سازی با مبالغ بالای از ابتدای امسال عنوان کرد و تجهیز تمام مراکز به سیستم سرمایشی و گرمایشی استاندارد، کولرگازی و پکیج و دوربین مداربسته، تجهیز سالن آمفی تئاتر پردیسان و ... از جمله اهداف عمرانی این اداره کل در آینده نزدیک یا نهایتا سال آینده است.

درآمد پایدار، چاره راه کمبود بودجه و درآمد مراکز

امین کمالوندی ضمن شبیه‌خواندن مجتمع پردیسان و مرکز حجاب تهران گفت: ما شاهد بدسلیقگی مدیران سابق در مورد این دو مرکز بودیم و با تدبیری که در تهران صورت گرفت موجب احیای ساختمان حجاب شود. این دو مرکز چون باید خودگردان اداره شود شما هم لازم است مانند ما رفتار کنید، ما در ابتدای امر این کار را انجام دادیم که از محل تملک و درآمدهای خود مرکز با رعایت قوانین و مقررات در جهت بهسازی و نگهداری خود مجتمع هزینه کردیم. 

حامد ابراهیمی مدیرکل امور مالی و ذیحسابی ضمن اعلام به نتیجه رسیدن خیلی از طرح‌های بودجه‌ای در زمان مدیرعاملی حامد علامتی گفت: ارتباطات قوی و دانایی در موارد مالی در تخصیص بودجه، در پرداخت و در تمامی ارکان مالی نیاز است تا ما سال بودجه‌ای خود را در آرامش بیشتری بگذرانیم. وی با مبالغ تعیین کارشناس شده در مورد املاک گفت: شما به هر عنوانی نباید با قیمتی خیلی پایین‌تر از قیمت کارشناسی به افراد مختلف اجازه استفاده از امکانات خود را بدهید و با ارزیابی قراردادهای خود جلوی مواردی که کانون قم را متضرر می‌کند را بگیرید. من با اعتقادی که به ارتباطات و شبکه‌ای که علیرضا خضری‌فر دارند این امید را دارم که پایه بودجه‌ای کانون استان قم را بالاتر از سال پیش به تصویب خواهد رساند.

پرداخت شهریه‌های نیروهای پروژه‌ای، مبلغ حقوق کارکنان، اضافه‌کاری کارکنان، حق ماموریت‌ها، پرداخت رفاهیات به عناوین مختلف از جمله مباحث مالی مطرح شده در این نشست بود.

کمالوندی گفت: تا مادامی که استان‌ها به سمت درآمد پایدار نروند و دست استان به سمت ستاد مرکزی دراز باشد آن استان شکوفا نخواهد شد و هیچ کاری جلو نخواهد رفت. من قبلا گفتم و اکنون نیز می‌گویم که در هر مکانی در مراکز کانون و اماکن تحت ملکیت کانون قم باید کار انجام شود و ما لازم است که خود را با درآمدزایی تطبیق دهیم. یکی از راه‌های آسان این تطابق همکاری با کانون زبان است، در هر مرکزی که اتاقی خالی است میتوان یک مرکز کانون زبان تاسیس کرد.

وی در مورد مجتمع و مدیریت درآمد و هزینه‌های آن گفت: از نظر من تا زمانی که مجتمع پردیسان به یک پایگاه شبانه روزی کودک و نوجوان و بزرگسال تبدیل نشود این مجتمع در ضرر است. وجود سالن سینما، پلاتو، آمفی‌تئاتر و اتاق‌های کار موجود در این مجتمع قابلیت ویژه‌ کار فرهنگی هنری و ادبی دارد و لازم است برون سپاری جهت تجهیز سالن‌های پلاتو را در اولویت قرار دهید.

امین کمالوندی به عنوان اینکه لازم است خود استان از پی کسب درآمد خود و تجهیز و خلق دوباره موقعیت درآمدزایی بیش از پیش فعال شود گفت: من آماده‌ام تا دو تئاتر شما را حمایت کنم تا بدون اینکه لازم باشد وجهی برگردانید از پی اینهمه اعتبار کانون و مکان و نیروی بازیگر و نمایشنامه نویس و کارگردان و طراح لباس و صحنه و عروسک و هر چه که استان دارد به درآمدزایی برسید و قول بدهید از پی این درآمد لحظه‌ای صحنه تئاتر خالی نباشد و با کار پشت کار این غفلت کانون از تئاتر را جبران کنیم.

استیج سه ساعته کودک و نوجوان برای ارگان‌ها و برگزاری کارگاه‌ها در پی دریافت مبالغ مسئولیت اجتماعی بهترین راه عملکردی در مورد این درآمدزایی‌هایی است که گفته می‌شود.

درآمد پایدار، چاره راه کمبود بودجه و درآمد مراکز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =