ورود کانون زبان ایران به حوزه فناوری آموزشی ضروری است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گردهمایی سراسری مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران عنوان کرد: امروز میزان کارآمدی کانون زبان ایران نسبت به گذشته افزایش یافته است و این مجموعه آموزشی در جایگاه خوبی قرار گرفته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی ضمن قدردانی از رییس کانون زبان ایران، معاونان، مدیران، کارکنان و مدرسان این مجموعه تصریح کرد: عملکرد کانون زبان در سال‌های گذشته و امروز نشان از این دارد که این مجموعه هم در حوزه کیفیت‌بخشی و در حوزه مسائل درآمدی در رتبه بسیار خوبی قرار گرفته است، البته همچنان معتقدیم که با نقطه مطلوب فاصله داریم و لازم است دائم خودارزیابی داشته باشیم و کیفیت کار را بالا ببریم.

وی با طرح این سوال که «کانون زبان ایران چه نقشی می‌تواند در اهمیتی که امروز در دنیا به زبان به لحاظ تعامل‌های بین‌المللی داده می‌شود داشته باشد؟» عنوان کرد: ما غیر از منافع مادی که در کانون زبان ایران داریم که نمی‌توانیم آن را کتمان کنیم اما نگاهی مکتبی نیز به موضوع داریم، یعنی در حوزه تعامل‌های بین‌المللی باید دارای قدرت باشیم که این قدرت حتما از رهگذر تعاملات و نقش زبان جاری و ساری می‌شود. از سوی دیگر نگاهی تمدنی به موضوع داریم، امروزه ساختار و بافت زبان می‌تواند زمینه ساز یک تمدن نوین اسلامی باشد.

مدیرعامل کانون گفت: کانون زبان ایران باید در ساحت پاس‌داشت و صیانت از زبان فارسی وارد شود که براساس گزارشی که از مدیر این کانون دریافت کرده‌ایم خوشبختانه در این حوزه نیز وارد شده‌اند. ما باید در فرامرزها هم در حوزه زبان فارسی وارد شویم و هم زبان‌های خارجی را توسعه دهیم. فراگیری دیگر زبان‌ها برای انتقال فرهنگ و نقش‌آفرینی در حوزه قدرت نرم برای ما بسیار مهم است. ما می‌توانیم زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی شویم و از بستر زبان برای آن استفاده کنیم.

علامتی اظهار داشت: مطالعه اندیشه امام خمینی(ره) نشان می‌دهد که ایشان به دنبال این بودند که انقلاب اسلامی را صادر کنند. این موضوع یک زمانی عملیاتی است و یک زمانی در گفتمان بین‌المللی شکل می‌گیرد و راهش این است که زبان را درست آموزش دهیم تا بتوانیم الهام‌آفرینی که مدنظر امام بود را در قالب این مهم به دنیا برسانیم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: ما اگر می‌خواهیم به ایرانی سربلند، قوی و توانمند دست یابیم نیازمندیم در حوزه زبان سرمایه‌گذاری کنیم؛ نیازمندیم برای دریافت‌های علمی که در دنیا مرسوم است از زبان مشترک استفاده کنیم و این جریان نیز نشان از اهمیت کار شما عزیزان دارد. شما در تحقق تمدن نوین اسلامی می‌توانید سهیم باشید، در نگاه مکتبی، جمهوری اسلامی ایران می‌توانید موثر باشید و در دست‌یابی به الهام‌آفرینی برای کشور عزیزمان در حکمرانی دنیا می‌توانید مهم باشید.

مدیرعامل کانون پرورش فکری افزود: کانون زبان ایران را از یک آموزشگاه زبان به یک سنگر فرهنگی در دنیا تبدیل کنید. با این عینک به کانون زبان نگاه کنید و یک برنامه‌ریزی منسجم برای سال‌های آتی داشته باشید. بگویید نقش ما در تحقق تمدن نوین اسلامی چیست؟ که این امر نیاز به برنامه‌ریزی اصولی و فنی دارد.

راه‌اندازی عرصه زبان‌های تخصصی علمی، انتخاب شعار برای هر سال، مزیت نسبی و مرجعیت کانون زبان از دیگر موضوع‌هایی بود که علامتی بر آن‌ها تاکید کرد.

ورود کانون زبان ایران به حوزه فناوری آموزشی ضروری است

وی با قدردانی از خدمات صورت گرفته در دوره ریاست جدید کانون زبان ایران گفت: یکی از تحول‌هایی که در دوره ریاست آقای ذوالفقاری صورت گرفت تحول در حوزه متون بود، این جریان را دنبال کنید تا به سر منزل برسد. ورود در حوزه یک فناوری برنامه‌ریزی شده ضرورت کانون زبان ایران است. ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دنبال این هستیم تا «کانون فناور پایه» داشته باشیم که هر هفته در دستور جلسه‌های ما قرار دارد. کانون زبان ایران می‌تواند در این حوزه جلوتر از کانون پرورش باشد زیرا که بستر آن برای شما فراهم است پس یک نقشه فناوری متناسب با تحولات روز باید داشته باشید.

ورود کانون زبان ایران به حوزه فناوری آموزشی ضروری است

گردهمایی سراسری مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران روز سه شنبه یکم آبان ۱۴۰۳ در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =