به گزارش روابط عمومی ادارهکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، فروهر معدنی در سفر یک روزه خود به استان یزد، در نشست با مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به تشریح طرح کانون یار پرداخت و اظهار کرد: اعضای برجسته و موفق کانون به عنوان نماینده کانون در سطح مدارس معرفی میشوند تا در رویدادها و مناسبتها کنشگری اجتماعی و فرهنگی را در سطح مدرسه داشته باشند.
وی با بیان اینکه طرح کانون یار گامی مهم برای کمک به تحقق اهداف تربیتی آموزشوپرورش است گفت: کانون یار به نوعی احیای معاونت پرورشی بوده و فعالیتهایی که دانشآموز مدرسه در کانون فراگرفته است با پشتیبانی کانون در حوزههای معرفی کتاب، انجام فعالیتهای فرهنگی، مناسبتی، اکران فیلم، جلسات نقد و بررسی در مدارس دنبال میکند.
مدیرکل آفرینشهای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور خاطرنشان کرد: با فعالیت این نیروهای پرورش یافته کانون تمام اقدامات پرورشی در مدارس با مشارکت دانش آموز مدرسه به راحتی پیگیری میشود، در ضمن مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این عضو را تربیت کرده و با محتواهای آموزشی پشتیبانی میکنند.
معدنی بیان کرد: این طرح برای کانون یاران تدارک دیده میشود تا توان گفتوگو و بیان مطالب را به خوبی داشته باشند و به شناختی رسیده باشند که در موضوعات مختلف قدرت تحلیل و حل مسائل داشته باشند.
وی ادامه داد: بالغ بر ۱۳۰۰ عضو کانون یار داریم و پیش میکنیم به ۵ هزار نفر کانون یار برسانیم، این تعداد عضو اگر تربیت شوند و کنشگریهای فعال، مؤثر، مطالبهگر و جهتدار داشته باشند و بدانند چه واکنشی نسبت به چه موضوعاتی داشته باشند کار بزرگی رقم میخورد و جریان خوبی برای معرفی کانون است.
مدیرکل آفرینشهای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور تصریح کرد: کانون یاران نقش آفرین در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و جریانساز فرهنگی است.
معدنی ادامه داد: اگر مربیان کانون خوب عمل کنند میتوانند کانون یار را پشتیبانی و تقویت کنند و آنچه مهم است این است که ابتدا مربیان انتخاب درست و سنجیدهای برای تعیین فرد کانون یار داشته باشند.
در ادامه نیز فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با اشاره به سازوکارها و برنامهریزی کانون در پیشبرد جریان کانون یار در سطح کشور و اهداف روشنی که به دنبال دارد تصریح کرد: نیاز به ردهبندی دانشآموزان در کانون داریم، باید بین دانشآموزی که ده کتاب و دانشآموزی که هزار کتاب خوانده است تفاوت قائل بود و این گونه تحرک و فعالیت واقعی بین عضوهای کانون ایجاد کرد.