معرفی برنامه‌های جدید برای شناسایی و هدایت استعدادهای ادبی دانش‌آموزان

نشست هم‌افزایی معاونت فرهنگی، و کارشناس‌مسئول آفرینش‌های‌ادبی کانون و سرگروه ادبیات متوسطه اول آموزش و پرورش با هدف تقویت همکاری‌ها و استفاده بهینه از ظرفیت‌های بخش ادبی کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌فارس، در ۱۰دی ۱۴۰۳، نشست هم‌افزایی معاونت‌فرهنگی، کارشناس‌مسئول آفرینش‌های‌ادبی کانون و سرگروه ادبیات متوسطه اول اداره کل آموزش و پرورش با هدف تقویت همکاری‌ها و بهره‌برداری از ظرفیت‌های گسترده بخش ادبی کانون برگزار شد.  

این جلسه تخصصی در راستای شناسایی و هدایت دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند به آفرینش‌های‌ادبی و استفاده از منابع موجود به‌منظور ارتقاء سطح فعالیت‌های ادبی در مدارس و مراکز آموزشی کشور برگزار گردید.

سکینه فرهادی‌پور، سرگروه متوسطه اول، ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون روند مسابقات ادبی استانی و منطقه‌ای، اعلام کرد: از طریق فراخوان‌های برگزارشده، دانش‌آموزان مستعد شناسایی شده و اطلاعات آن‌ها در بانک داده‌های کانون پرورش فکری ذخیره خواهد شد. این اقدام با هدف ایجاد یک شبکه از دانش‌آموزان با استعداد در آفرینش‌های ادبی و هدایت آن‌ها توسط بخش آفرینش‌های ادبی استان‌ها طراحی شده است؛ که می‌تواند به تقویت آفرینش‌های ادبی در سطح ملی کمک شایانی کند.

در ادامه، در این نشست به بررسی موضوعات متعددی در راستای ارتقاء فعالیت‌های ادبی پرداخته شد.

 یکی از محورهای اصلی این جلسه، برنامه ویژه «دو پنجره کشوری» بود؛ که فرصتی برای نمایش و معرفی استعدادهای ادبی نوجوانان در سطح کشور به‌شمار می‌آید.
 همچنین، برگزاری کارگاه‌های نقد و بررسی ادبی برای دانش‌آموزان و معلمان به‌منظور تقویت مهارت‌های ادبی و ارتقاء توانایی‌های نقد آثار ادبی از دیگر موضوعات مهمی بود؛ که در این نشست مورد بحث قرار گرفت.

شناسایی معلمان توانمند و تقویت مهارت‌های آموزشی آن‌ها نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود. این امر بر اهمیت آموزش معلمان و ارتقای سطح توانمندی‌های آنان به‌منظور ارتقاء کیفی آموزش و فرهنگ در مدارس تأکید داشت.

در نهایت، این نشست به‌عنوان گامی مهم در راستای هم‌افزایی بیشتر میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل آموزش و پرورش مطرح شد؛ و هدف آن تقویت آفرینش‌های ادبی و توسعه همکاری‌های آموزشی در سطح کشور بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =