به گزارش روابط عمومی ادارهکل کانون استان کرمان، نشست حضوری و مجازی با حضورمعاون پرورشی ادارهکل آموزش و پرورش، مدیر کل، مسئول حراست، معاون فرهنگی، کارشناس مسئول، کارشناسان، مسئولان مراکز فرهنگی هنری کانون و مدیران مدارس مجری طرح «کانون یاران» ۱۸ دی ۱۴۰۳ در سالن مهر مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار شد.
بنا بر این خبر؛ این نشست با هدف هماهنگیهای بیشتر در اجرای طرح ملی کانون یاران و اجرای شایسته این رویداد فرهنگی در مدارس کرمان و دیگر شهرهای استان برگزار شد.
بر همین اساس مدیرکل کانون استان کرمان گفت: فعالیت کانون یاران از یک فعالیت عادی در سال ۱۴۰۲ به یک فعالیت ویژه در سال ۱۴۰۳ تبدیل شد بطوری که کانون یاران استان در سال گذشته فقط با ۳۲ نفر و با پوشش ۹ مرکز استان بود، اما خوشبختانه امسال ۹۵ درصد مراکز را تاکنون در این طرح را پوشش دادند و حال با پوشش ۴۲۲عضو نوجوان کانون یار است.
وی افزود: است.
در ادامه خدادادی کانون یاری مقدمه شکل گیری آینده مسئولانه دانست و گفت: یک نوجوان کانونی توانمند، اهل مطالعه و مسئولیت پذیر است که تلاش میکند بتواند توانمندی خود را گسترش بدهد و بتواند با فعالیتهای گروهی نقش آفرینی داشته باشد.
مدیرکل کانون استان کرمان گفت: انتظار است مدیران مدارس عضو کانون یار را بعنوان یک دانش آموز مستعد بازو و نیروی توانمند بپذیرند و به او در اجرای فعالیتهای فرهنگی و برگزاری رویدادهای فرهنگی در سطح مدرسه اعتماد کنند و بستر لازم را در حدی که امکانش است و شرایط محیط مدرسه ایجاب می کند برای او فراهم گردد.
اکبر خدادادی ادامه داد: اعضای کانون یار هر چهارشنبه در کارگاه های مجازی مهارت آموزی شرکت می کنند در نشست توجیهی کشوری که در اواسط آبان از سوی دبیرخانه برگزار شد شرکت کردند و در نشست مجازی استانی توسط مربیان در مراکز نسبت به انجام وظایف خود بعنوان کانون یار توجیهه شدهاند و حکم های انتصاب آنها توسط شما بزرگواران «مدیران مدرسه» و مسئول هر مرکز در شهرستانها امضا شده است و همه کانون یاران دارای حکم انتصاب می باشند.
در این نشست سید علیاصغر سادات حسینی معاون پرورشی آموزش و پرورش استان کرمان این جلسات را زمینهایی به جهت ارتقا کیفیت تربیت کودکان و نوجوانان و دانش آموزان خواند و گفت: هدف از این نشست بحث نوجوان محوری مدارس و کانون است.
در ادامه سادات حسینی گفت: ما با قشری سرو کار داریم که در سن خاصی هستند و از حساس ترین و بحرانی ترین زمان زندگیشان یعنی نوجوانی آنها است.
وی افزود: سنی که دانش آموز تغییرات مهمی هم از نظر جسمی و روانی در وجود آن اتفاق میافتد و نمیداند بچه است یا بزرگ شده و بعضی اوقات از جانب ما توقع عجیبی و بزرگسالی را از آنها داریم که هنوز در سنش رشد عقلی لازم را نداشته است و از اون طرف جسم دچار تغییراتی شده و خودش تصور میکند بزرگ شده است و نمیتواند آن توقعات بزرگسالی را ایجاد کند و به همین دلیل یک دوران حساس و بحرانی را سیر میکنند.
معاون پرورشی آموزش و پرورش استان گفت: نیاز به آموزشها است که ما بدانیم که دانش آموز تو مرحله نوجوانی چه تغییراتی در وجودش اتفاق افتاده و همان توقعاتی که لازم هست داشته باشیم و این مرزی است بین کودکی و جوانی و بسیار سخت و مهم است و به زبان افلاطون که میگوید در این برهه از زمان احساسات و عواطف چیره هست بر افکارش و هویت انسان هم در همین دوران شکل می گیرد و در دوران نوجوانی تغییرات زیادی به وجود میآید.
سادات حسینی در خصوص اینکه چگونه این موضوع حل خواهد شد گفت: همین وحدت بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیران مدارس آموزش و پرورش تحت عنوان «کانون یار» میتواند این دانش آموزان را که در سن رشد هستند راهنمایی و هدایتشان کند.
در پایان این نشست از زحمات مدیران مدارس و همکاری آنها در طرح «کانون یاران» تجلیل و تقدیر شد.