به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، در ۳۰ دی ۱۴۰۳، اکران فیلم «باغ کیانوش» در کانونپرورشفکریکودکانونوجوانان مرکز پنجشیراز با حضور ۱۲۰ نفر از دانشآموزان مدرسه حاج بزرگی برگزار شد.
در این برنامه که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز پنجشیراز و با همکاری باغ علم کودک، شهرداری منطقه دوشیراز و مدرسه حاج بزرگی برگزار گردید؛ دانشآموزان کمبرخوردار از امکانات کانون بهرهمند شدند.
شهرداری منطقه دو شیراز با تأمین سرویس رفت و برگشت برای این دانشآموزان، امکان حضور آنان در این برنامه فرهنگی و آموزشی را فراهم کرد.
این رویداد شامل بخشهای مختلفی بود؛ که بهطور ویژه برای ارتقای فرهنگ مطالعه و آشنایی کودکان با فعالیتهای کانون طراحی شده بود.
پس از اکران فیلم «باغ کیانوش»، برنامههایی همچون معرفی فعالیتهای کانون پرورش فکری، قصهگویی برای کودکان، اجرای بازیهای شناختی غولپیکر KND و برگزاری مسابقه طنابکشی برگزار شد.
بازیهای غولپیکر KND به مجموعهای از بازیهای فیزیکی و سرگرمکننده گفته میشود؛ که معمولاً با وسایل و تجهیزات بزرگتر از اندازه معمول طراحی میشوند. این نوع بازیها با هدف تحریک فعالیت بدنی، تقویت کار گروهی و ایجاد فضایی شاد و مفرح برای کودکان طراحی میشوند. در این بازیها، بچهها به صورت گروهی مشارکت میکنند؛ و از تجهیزاتی چون توپهای غولپیکر، طنابهای بلند، موانع بزرگ و سایر وسایل بزرگ استفاده میکنند.
این برنامهها با هدف تقویت توانمندیهای شناختی و اجتماعی کودکان و همچنین ایجاد فضایی شاد و سرگرمکننده برای آنان طراحی شدند.
یکی دیگر از بخشهای جذاب این برنامه، پذیرایی از دانشآموزان بود؛ که به فضایی دلپذیر و صمیمی برای کودکان تبدیل شد.
این اقدام در کنار سایر فعالیتها، به ترویج فرهنگ همدلی و مشارکت اجتماعی کمک کرد و باعث شد که دانشآموزان از این روز بهعنوان یک تجربه مثبت و خاطرهانگیز یاد کنند.
اجرای این برنامه در راستای اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مبنی بر استفاده بهینه از اوقات فراغت و ارتقای فرهنگ مطالعه انجام گرفت.
این برنامه همچنین بهمنظور آشنایی بیشتر کودکان با فعالیتهای فرهنگی و هنری کانون، بهویژه برای دانشآموزان کمبرخوردار، اجرا شد؛ تا به آنان فرصتهای بیشتری برای آشنایی با دنیای کتاب و فرهنگ فراهم آید.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس همواره در تلاش است؛ تا با برگزاری چنین برنامههایی، علاوه بر ترویج فرهنگ مطالعه، به ارتقای کیفیت زندگی فرهنگی کودکان در مناطق مختلف بپردازد؛ و از ظرفیتهای خود برای ایجاد فضایی غنی و پویا برای رشد و شکوفایی کودکان استفاده کند.