فلسفه تفکر و خلاقیت را در کودکان تقویت می کند

دوره آموزشی «آشنایی با فلسفه اسلامی برای کودک و نوجوان» با حضور محمد خیاط زنجانی مدرس، نویسنده و پژوهشگر و مربی مسئولان و مربیان فرهنگی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ دوره آموزشی «آشنایی با فلسفه اسلامی برای کودک و نوجوان» با حضور محمد خیاط زنجانی مدرس، نویسنده، پژوهشگر و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه باشرکت مربی مسئولان و مربیان فرهنگی مراکزفرهنگی هنری کانون سراسر استان لرستان به صورت برخط با هدف آشنایی آنها با روش های آموزش و پرورش انواع تفکر درمخاطبان برگزار شد.
در این دوره آموزشی شرکت کنندگان با تاریخچه و نظریه‌های فلسفه کودک، تعریف تفکر و انواع آن شامل: انتزاعی، منطقی، جادویی، انتقادی و...، روش‌های آموزش فلسفه به کودکان، مبانی روانشناسی کودک و تأثیر آن بر یادگیری فلسفه و روش‌های پرورش تفکر انتقادی و خلاقیت در کودکان آشنا شدند.
محمد خیاط زنجانی مدرس این دوره درابتدا فلسفه را به عنوان یک ابزار آموزشی سودمند در توسعه تفکر انتقادی و خلاقیت کودکان معرفی کرد و هدف اصلی فلسفه کودک را تقویت تفکرو خلاقیت کودکان از طریق گفتگو و بحث عنوان داشت.
زنجانی ضمن ارائه فعالیت‌های موضوعی با عنوان فلسفه اسلامی برای کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: مباحث فلسفی در مجمع عالی حکمت بیشتر مباحث نظری است اما این مباحث نظری وقتی وارد مکانی چون کانون پرورش فکری شود، به اجرا تبدیل می‌شوند.
وی افزود: در تفکر فلسفی به مسائل بنیادین به روش عقلی پرداخته می‌شود به طور مثال فلسفه تعلیم و تربیت یعنی به مسائل بنیادین حوزه تربیت به روش عقلی پاسخ داده شود.  
گفتنی است؛ «آشنایی با فلسفه اسلامی برای کودک و نوجوان» طی روزهای ۱۳ و۱۷ بهمن ماه به صورت برخط در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان برگزار می شود.

فلسفه تفکر و خلاقیت را در کودکان تقویت می کند

فلسفه تفکر و خلاقیت را در کودکان تقویت می کند


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =