به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، نشست مجازی آموزشی آشنایی مربیان کانون استان با مباحث فعالیتهای حوزه علمی، به منظور توانمندسازی و مهارتافزایی در مدت سه روز مستمر با تدریس دکتر میلاد پروینی (مربی متخصص کانون استان در زمینههای علمی)، برگزار شد.
محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان، توجه ویژه به فعالیتهای علمی را مهم برشمرد و بیان داشت: نظر به به اینکه رویکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توجه به فعالیتهای علمی هست، تلاش ما بر این است که در این نشستها، مربیان عزیز مباحث حوزه علمی آشنایی بیشتری پیدا کنند و یک نوع وحدت رویه در مواجهه با این فعالیتها به وجود آورده شود.
وی افزود: از جمله اقداماتی که در این نشستها انجام شد، ضمن بیان ویژگیهای فعالیتهای علمی در کانون پرورش فکری و ظرفیتهای ایجاد شده، نمونههایی از فعالیتهای سادهای که میتوان در مراکز برای کودکان و نوجوانان انجام داد و به رشد علمی آنها کمک کرد هم ارائه شد.
زنجانی خاطرنشان کرد: در نشستهای مجازی آموزشی، مربیان کانون کرمانشاه با مباحث مختلفی در زمینه فعالیتهای علمی آشنا شدند. یکی از محورهای اصلی این نشستها، بررسی روشهای نوین تدریس بود. دکتر میلاد پروینی به مربیان آموزش داد که چگونه میتوانند با استفاده از تکنیکهای ساده، جدید و خلاقانه، محتوای علمی را به شیوهای جذاب و قابل فهم برای کودکان و نوجوانان ارائه دهند. این روشها شامل استفاده از بازیهای آموزشی، فعالیتهای گروهی و پروژههای عملی بود که میتواند به یادگیری عمیقتر و ماندگارتر کمک کند.
وی ادامه داد: علاوه بر این، استفاده از ابزارهای آموزشی دیجیتال نیز در این نشستها مورد تأکید قرار گرفت. با توجه به پیشرفتهای فناوری و دسترسی بیشتر به منابع آنلاین، مربیان تشویق شدند تا از این ابزارها بهرهبرداری کنند. این شامل استفاده از نرمافزارهای آموزشی، ویدئوهای آموزشی و منابع آنلاین است که میتواند به غنای محتوای آموزشی و جذابیت بیشتر آن کمک کند.
مدیرکل کانون استان تاکید نمود: در نهایت، یکی از اهداف کلیدی این نشستها ایجاد وحدت رویه در مواجهه با فعالیتهای علمی بود، همچنین اهتمام داریم تا بستری آماده شود که مربیان تجربیات و ایدههای خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و از این طریق یک شبکه حمایتی و همفکری ایجاد کنند. این تبادل نظر نه تنها به تقویت مهارتهای فردی مربیان کمک میکند، بلکه میتواند به بهبود کیفیت کلی آموزش در کانونهای پرورش فکری منجر شود. با این رویکرد، امید است که مربیان بتوانند به طور مؤثرتری به رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان کمک کنند.