کارگاه «شخصیت‌شناسی و هویت نوجوان» با تأکید بر مهارت‌های مربی‌گری برگزار شد

کارگاه تخصصی «شخصیت‌شناسی و هویت نوجوان» با حضور دکتر حبیب‌الله حلیمی، مدرس دانشگاه، برگزار و مباحثی کاربردی در زمینه نحوه ارتباط مؤثر مربیان با نوجوانان و شناخت ویژگی‌های رفتاری آنان ارایه شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، در این کارگاه که به صورت مجازی  با حضور جمعی از مربیان، مشاوران و فعالان حوزه تعلیم و تربیت برگزار شد، دکتر حبیب‌الله حلیمی به تبیین مهم‌ترین مؤلفه‌های لازم برای موفقیت مربیان در ارتباط با نوجوانان پرداخت.

وی سه رکن اساسی برای مربی‌گری موفق را شامل «ارزشیابی تشخیصی»، «محبت و خیرخواهی»، و «شخصیت‌شناسی» عنوان کرد و افزود: مربی در مسیر تعامل با نوجوان باید پیش از هر چیز به درک دقیقی از وضعیت فردی، روانی و اجتماعی او برسد تا بتواند ارتباطی مؤثر و سازنده ایجاد کند.

دکتر حلیمی در ادامه به شاخص‌هایی اشاره کرد که یک مربی در شناخت صحیح نوجوان باید مد نظر قرار دهد. این شاخص‌ها شامل جنبه‌های اخلاقی، عبادی، اجتماعی، خانوادگی، عقلی، بهداشتی، اقتصادی، زندگی‌شناسی و انسان‌شناسی هستند که همگی در شکل‌گیری هویت نوجوان تأثیرگذارند.

در بخش دیگری از این نشست، موضوع خودشناسی نوجوانان و روش‌های ایجاد ارتباط مؤثر بین مربی و نوجوان نیز مورد بحث قرار گرفت و دکتر حلیمی بر لزوم توجه به نیازهای روانی و هویتی نوجوانان در دوره حساس بلوغ تأکید کرد.

این کارگاه در فضایی تعاملی و با استقبال شرکت‌کنندگان برگزار شد و زمینه‌ساز تبادل تجربیات ارزشمند میان مربیان حاضر بود.

کارگاه «شخصیت‌شناسی و هویت نوجوان» با تأکید بر مهارت‌های مربی‌گری برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha