به گزارش روابطعمومی ادارهکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، در این نشست مربیان و کارشناسان مراکز فرهنگی، هنری و ادبی استان به بررسی ابعاد گوناگون مفهوم کودکی پرداختند.
هدف از برگزاری این برنامه، تبادل نظر پیرامون آثار ارزشمند حوزهی فلسفهی کودک و تقویت نگاه علمی و فلسفی مربیان عنوان شد. شرکتکنندگان ضمن تحلیل دیدگاههای نویسنده، به کاربرد مباحث کتاب در روند کار تربیتی و فعالیتهای کانون اشاره کردند.
از جمله موضوعات مورد توجه در این نشست، ظرفیت کودکان بهعنوان فیلسوفان بالقوه بود؛ جایی که بر اهمیت نقش مربیان در تسهیلگری و پرورش نگاه جستجوگر کودک به جای پاسخگویی سادهانگارانه تأکید شد.
همچنین موانع موجود در مسیر پرداختن به فلسفه برای کودک در نظام آموزشی، رسانهای و اجتماعی بررسی و نقد شد و در کنار تحلیل اثر گرت بی. متیوز، منابع متنوعی در زمینهی «فلسفهی کودکی» و «فلسفه برای کودک» به مخاطبان معرفی گردید.