توصیه های کاربردی برای بهبود مهارت های نوشتاری و نقد کتاب در شاهین دژ

همزمان با گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، محفل ادبی ویژه‌ای در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان شاهین‌دژ برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی؛ همزمان با گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، که فرصتی مغتنم برای تأمل در اهمیت فرهنگ مطالعه و ادبیات است، محفل ادبی ویژه‌ای در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان شاهین‌دژ برگزار گردید. 

این رویداد مهم با هدف ارتقای دانش و مهارت‌های نویسندگی در میان اعضای فعال این مرکز ترتیب داده شد و میزبان آن محسن یاری، بود. 

حضور ایشان به عنوان یک الگوی موفق در حوزه ادبیات داستانی، انگیزه مضاعفی در میان نوجوانان علاقه‌مند به خلق اثر ایجاد کرد.

این نشست، که با استقبال گسترده نوجوانان فعال و اعضای باشگاه کتاب خوانی مواجه شد، نه تنها محفلی برای تبادل نظر پیرامون یک اثر ادبی مشخص بود، بلکه بستری تخصصی برای آموزش اصول بنیادین نویسندگی خلاق محسوب می‌شد. برنامه به گونه‌ای طراحی شده بود که ترکیبی از آموزش نظری، تجربیات عملی نویسنده و نقد گروهی فعال را در بر گیرد تا شرکت‌کنندگان بتوانند حداکثر بهره را ببرند.

 محسن یاری در بخش اصلی این محفل، با رویکردی عمل‌گرا و با تکیه بر تجربیات شخصی خود در طول سال‌ها فعالیت در عرصه نویسندگی، ابعاد مختلف فرآیند خلق اثر را برای حاضران تشریح کرد. ایشان معتقد بودند که نویسندگی نه صرفاً یک استعداد ذاتی، بلکه مجموعه‌ای از مهارت‌های آموختنی و قابل تقویت است.

وی با زبانی روان و تجربه‌محور درباره‌ی مسیر نویسندگی، نقش تخیل در خلق اثر و روش‌های تقویت مهارت نوشتن صحبت کردند و اعضا را به ادامه مطالعه و نوشتن تشویق نمود.

در ادامه، کتاب «باغ کیانوش» از مجموعه آثار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که پیش‌تر توسط بیشتر اعضای باشگاه کتاب خوانی مطالعه شده بود، به‌صورت جمعی نقد و بررسی شد. 

نوجوانان دیدگاه‌های خود را درباره‌ی شخصیت‌ها، پیام داستان و سبک روایت مطرح کردند و گفت‌وگویی پربار و هدفمند شکل گرفت.

این نشست با پرسش و پاسخ اعضا از نویسنده و ثبت نکات کاربردی برای ارتقای مهارت نوشتن پایان یافت.

توصیه های کاربردی برای بهبود مهارت های نوشتاری و نقد کتاب در شاهین دژ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha