بهگزارش روابطعمومی ادارهکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، در ۱۶ آذر ۱۴۰۴، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز فیروزآباد میزبان گروهی از دانشآموزان پایه دوم دبستان شهید محمدعلی طلوع بود؛ و برنامهای متنوع با رویکرد آموزشی، فرهنگی و روانشناختی برای آنان برگزار شد.
این برنامه شامل فعالیتهایی مانند بازی و ورزش، شعرخوانی، قصهگویی، نمایش فیلم و کاردستی بود؛ که هر یک با هدف تقویت مهارتهای ذهنی، اجتماعی و خلاقانه طراحی شده بودند.
شرکت در این فعالیتها باعث افزایش تمرکز، پرورش خلاقیت، بهبود مهارتهای ارتباطی و رشد شناختی و عاطفی کودکان شد؛ و اعتماد به نفس و خودباوری آنان را تقویت کرد.
گیتا عزیزیپور، مربی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز فیروزآباد، درباره اهمیت این برنامه گفت: قصهگویی و فعالیتهای خلاقانه، علاوه بر اینکه کودکان را با مفاهیم اخلاقی و اجتماعی آشنا میکند، به آنها کمک میکند قدرت تخیل و تفکر انتقادی خود را تقویت کنند؛ و مهارتهای زبانی و سواد خوانداریشان ارتقاء یابد. وقتی کودکان قصه میشنوند و با آن درگیر میشوند، توانایی درک مطلب، دایره واژگان و علاقه به خواندن در آنها رشد میکند. این تجربهها همچنین مهارتهای اجتماعی، همکاری و مدیریت هیجانات را تقویت میکند؛ و حس تعلق و اعتماد به نفس را در کودکان بالا میبرد.
وی گفت: حضور در چنین برنامههایی باعث شکلگیری شخصیت متعادل، مستقل و خلاق در کودکان میشود؛ و مهارتهای همدلی، همکاری و مدیریت هیجانات آنان را تقویت میکند. تعامل در محیطی حمایتگر و مشارکتی، تمرکز، حافظه و تواناییهای حل مسئله را بهبود میبخشد؛ و تجربه یادگیری فعال و مشارکتی، انگیزه کودکان برای کشف و یادگیری بیشتر را افزایش میدهد.
وی در پایان گفت: این فعالیتها زمینهای برای بروز خلاقیت، تقویت ذوق بیانی و توانایی بیان افکار و احساسات به شیوهای هنرمندانه فراهم میکنند؛ و حس تعلق به گروه و فرهنگ جمعی را در کودکان تقویت میکنند.