آغاز رقابت نوجوانان ایرانی در جشنواره نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی رضوی

دومین جشنواره نشریه‌نگاری رضوی امسال علاوه بر نشریه‌های کاغذی، نشریه‌های الکترونیکی را هم مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این تغییر در فراخوان دومین جشنواره نشریه‌نگاری رضوی که به تازگی توسط کانون استان فارس منتشر انتشار یافته، اعلام شده است.
بر این اساس نوجوانان 12 تا 17 ساله می توانند با موضوع‌هایی مانند زندگی امام رضا‌(ع) از تولد تا شهادت، ارتباط امام رضا‌(ع) با اهل خانه (همسر، فرزندان، خواهر، برادر و...)، معجزات و کرامات امام رضا‌(ع)، دیدگاه امام رضا‌(ع) نسبت به نماز، معرفی تاریخچه حرم و مکان‌های دیدنی حرم مطهر امام رضا‌(ع)، معرفی معماری و معماران حرم مطهر امام رضا‌(ع) و معرفی آداب و رسوم هر منطقه در ارتباط با استقبال و بدرقه زائران امام رضا‌(ع)، اقدام به تهیه نشریات کاغذی و الکترونیکی کنند.
در هر دو نوع این نشریات اعضای گروه باید 3 تا 5 نفر باشند و نشریات کاغذی باید در ابعاد 50 در 70 یا 100 در 70 تهیه شوند.
نشریات الکترونیکی نیز می‌تواند بر روی لوح فشرده در اختیار دبیرخانه در شیراز قرار گیرد یا در صورتی که این نشریه بر روی وبلاگ یا سایتی قرار داده شده است، نشانی اینترنتی آن به دبیرخانه ارسال شود.
در همین حال هدف از برگزاری دومین جشنواره نشریه‌نگاری رضوی اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا‌‌(ع) عنوان شده است.
علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره تا دهم شهریور فرصت دارند نشریه‌های خود را از طریق نشانی پستی شیراز، بلوار استقلال، جنب پارک کودک (قوری)، کد پستی 43511-71759 صندوق پستی 193 یا رایانامه‌ی fars@kanoonparvaresh.com در اختیار دبیرخانه جشنواره واقع در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس قرار دهند.
در همین حال زمان برگزاری جشنواره دوازدهم مهر در شیراز اعلام شده است.
فراخوان کامل این جشنواره نیز بر روی سایت کانون استان فارس به نشانی www.kanoonefars.ir  و پایگاه خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی www.kanoonnews.ir قرار داده شده است.
بر اساس این گزارش سال گذشته جشنواره نشریه دیواری رضوی توسط کانون استان فارس برگزار شد و در آن بیش از 8 هزار نوجوان ایرانی با ارسال 1328 روزنامه دیواری شرکت کردند.
این در حالی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال حاضر مسوولیت کمیته‌ی کودک و نوجوان جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا(ع) را بر عهده دارد و علاوه بر این 8 بخش این جشنواره توسط مدیریت‌های ستادی و استانی کانون برگزار می‌شود.
چند روز پیش کانون اعلام کرد که دبیرخانه دایمی ستاد کودک و نوجوان جشنواره در روابط عمومی و بین‌الملل کانون تشکیل شده است.
این دبیرخانه مسوولیت ایجاد هماهنگی میان برگزار کنندگان جشنواره‌های ویژه کودکان و نوجوانان رضوی را بر عهده دارد.
کانون سال گذشته تنها دو جشنواره قصه‌گویی و نشریه دیواری را توسط استان‌های مازندران و فارس برگزار کرد اما امسال 6 جشنواره‌ی کتاب‌خوانی الکترونیکی‌، "پژوهش‌های رضوی نوجوانان"، "کتاب‌سازی رضوی"، "نمایش‌نامه‌خوانی رضوی"، "یک تصویر از یک حدیث رضوی" و "نام‌ها و نشانه‌های رضوی در ایران و جهان" به ترتیب توسط روابط عمومی و بین‌الملل کانون و کانون استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، قم و آذربایجان غربی برگزار می‌شود.
همچنین ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های چهارمحال و بختیاری، سمنان، مازندران، هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد نیز به ترتیب به عنوان برگزار کننده جشنواره‌های "ادبیات کودک و نوجوان رضوی"،"داستان‌های کوتاه رضوی"، "نامه‌ای به امام رضا(ع)"، "تاتر کودک و نوجوان رضوی" و "سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی" معرفی شده‌اند.

مرتبط:
فراخوان دومین جشنواره نشریه نگاری کاغذی و الکترونیکی رضوی