مسابقه‌ای برای ترویج فرهنگ اهدای خون

مسابقه‌ای اینترنتی با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون توسط كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی كانون، سایت مسابقات اینترنتی كانون از روز 24 اسفند و در آستانه آغاز سال نو دومین مسابقه هدیه‌ای برای زندگی را در این پایگاه فعال كرده است.
این مسابقه سه گزینه‌ای به طرح 12 پرسش‌ با مضمون خون، فواید اهدای خون و شرایط اهدا‌ كنندگان پرداخته است تا میزان آشنایی بچه‌ها را با این موضوع مورد سنجش قرار دهد و از این راه برای ترویج فرهنگ اهدای خون در میان خانواده‌ها تلاش كند.
در برگزاری این مسابقه اداره كل منطقه‌ای آموزشی انتقال خون استان تهران با كانون همكاری و ضمن طرح پرسش‌ها در اهدای جوایز به برگزیدگان نیز مشاركت می‌كند.
كاربران كودك و نوجوان فارسی زبان برای شركت در این مسابقه می‌توانند به سایت مسابقات اینترنتی كانون به نشانی www.kanoonquiz.ir مراجعه كنند و به سوال‌های مسابقه "هدیه‌ای برای زندگی 2 " ظرف 20 دقیقه پاسخ دهند.
مهلت شركت در این رقابت اینترنتی تا روز 24 خرداد روز جهانی اهدا كنندگان خون سالم تعیین شده است و پس از پایان این مهلت به برگزیدگان مسابقه جوایزی به قید قرعه اهدا خواهد شد.
اولین مسابقه هدیه‌ای برای زندگی سال 1383 در سایت قدیمی مسابقات اینترنتی كانون با همكاری سازمان انتقال خون ایران برگزار شد و در آن مسابقه 419 نفر شركت كردند.
در حال حاضر نیز مسابقه‌های دیگری با عنوان ایستگاه دوستی 2، جشن گل نرگس، كلام كریم اهل بیت، برج آزادی و راه پیروزی در كلام وحی در سایت جدید مسابقات كانون فعال است.