کانون مرکز خلاقیت، ابتکار و نوآوری است و تمام امکانات کانون متعلق به آموزش و پرورش و دانش آموزان است .

مدیر کل کانون استان آذربایجان شرقی در جمع مدیران مناطق آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ضمن تأکید بر ارزش و جایگاه مقام معلم و ظرافت فعالیتهای فرهنگی، خواستار توجه بیشتر مدیران به فعالیتهای فرهنگی هنری وادبی ارائه شده در مراکز کانون شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی  مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان پاسخ مثبت مدیران به نظام مقدس، دولت و مدیریت آموزشی کشور را بزرگترین عبادت و رسم امانتداری مدیران آموزش و پرورش دانست و اشاره نمود که گوشه ای از این پاسخ مثبت به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برمی گردد.

لطف اله پور با اشاره به وظایف کانون در  5 محور اصلی فعالیتهای خود و معرفی مراکز کانون به مدیران مناطق آموزش و پرورش استان، کانون را متعلق به دانش آموزان دانست و توجه مدیران را به امکانات فیزیکی و فرهنگی موجود در مراکز فرهنگی هنری کانون معطوف نمود.

مدیر کل کانون استان گفت: قرآن کریم کودکان ونوجوانان را قلب و ثمره ملت و جامعه می داند، و در شرایط خاص فعلی کشورمان جای شکر و امیدواری است که قلوب نازنین ملت و آینده سازان میهن عزیز در سایه دولت تدبیر و امید در دستان شماست و ان شاء الله همانطوری که مدنظر اسلام و رهبری معظم می باشد تربیت شوند.  

گفتنی است این گردهمایی با حضور روسای مناطق مختلف آموزش و پرورش استان همچنین معاونین و مشاوران مدیر کل آموزش و پرورش استان و تنی چند از میهمانان استانی در محل خانه معلم شماره 1 تبریز به مدت 2 روز جریان داشت که مدیر کل کانون استان به عنوان میهمان و سخنران در این گردهمایی حضور داشت.