بالندگی و شکوفایی دینی کودکان و نوجوانان پویایی و بالندگی کشور را تضمین خواهد کرد

حجت الاسلام لطف اله پور در آیین آغاز به کار اولین یادواره شهدای نوجوان استان آذربایجان شرقی ( فهمیده های آذربایجان ) بر توجه به بالندگی دینی نوجوانان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی  اولین یادواره شهدای نوجوان استان با عنوان فهمیده های آذربایجان و با سخنان دبیر این یادواره آغاز به کار کرد.

در این مراسم که آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، معاون سیاسی امنیتی و مدیر کل اجتماعی استانداری، فرمانده سپاه عاشورا،معاون فرهنگی و مدیر کل آفرینش های فرهنگی کانون ،قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید . امور ایثارگران، مشاور مدیر عامل کانون در امور مجلس، مدیر کل آموزش و پرورش، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران کل ادارات استان حضور داشتند، برنامه های متنوعی در بزرگداشت یاد و خاطره 81 شهید زیر 15 سال آذربایجان شرقی برگزار شد.

حجت الاسلام لطف اله پور مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و دبیر این یادواره در سخنانی ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان تاکید کرد: در این مراسم گرد هم جمع شده ایم تا با گرامی داشت یاد و نام نوجوانان شهید روحمان را جلا بخشیم و راه سرخ شهادتشان را پاس بداریم.

وی افزود: مخاطبان ما در این یادواره کودکان و نوجوانان این چشمه های جوشان استعداد و آینده سازان میهن اسلامی هستند و بالندگی و شکوفایی آنان پیشرفت و پویایی و بالندگی کشور را تضمین خواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد با برگزاری یادواره هایی همچون یادواره شهدای نوجوان و تولیدات فرهنگی نظیر کتاب فیلم و ... کودکان و نوجوانان را برای ساختن افقی روشن آماده سازیم و آنان را برای مقام معظم عظمای ولایت چون فهمیده های دوران دفاع مقددس تربیت کنیم.

لطف اله پور از حمایت ها و پشتیبانی آیت اله مجتهد شبستری، دکتر جبارزاده استاندار آذرباجان شرقی، حاجیان زاده مدیر عامل کانون و دیگر نهادها و سازمان ها از جمله شهرداری، سپاه عاشورا، و منطقه آزاد ارس در برگزاری این یادواره قدردانی کرد.

گفتنی است تیزر و فیلم مستند یادواره، رونمایی از کتاب شعر و کتاب فهمیده های آذربایجان و نرم افزار معرفی 81 شهید نوجوان استان، انتشار ویژه نامه یادواره و تقدیر از خانواده معظم شهدای نوجوان و همچنین اهدای جوایز برگزیدگان مسابقات ادبی و هنری یادواره از برنامه های این مراسم بود.

اولین یادواره شهدای نوجوان استان آذربایجان شرقی 16 ادردیبهشت ماه در تالار معلم تبریز برگزار شد.