رشد 20 درصدی شرکت کنندگان کودک و نوجوان در فعالیت‌های فرهنگی هنری

مدیر کل کانون استان از رشد 20 درصدی تعداد کودکان و نوجوانان شرکت کننده در فعالیت‌های فرهنگی هنری مراکز کانون خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی هادی یوسف‌زاده همزمان با هفته دولت و با اعلام این مطلب تصریح کرد: علاوه بر رشد کمی فعالیت‌ها و تعداد شرکت کنندگان در برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی کانون، کیفیت اجرای این فعالیت‌ها نیز مورد توجه بوده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر تاکید کرد: تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری کانون در راستای تعمیق و تقویت مفاهیم و باورهای ارزشی و تربیتی در ذهن و زبان کودکان و نوجوانان است.

وی با اشاره به توسعه فعالیت‌های کانون در استان افزود: در سال گذشته نخستین مرکز فراگیر کانون ویژه کودکان  و نوجوانان معلول جسمی و حرکتی در تبریز افتتاح شد. همچنین با همکاری و مشارکت منطقه آزاد ارس اولین کتابخانه سیار روستایی برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری به کودکان و نوجوانان این منطقه مرزی تجهیز و راه‌اندازی شد.

مدیر کل کانون با اشاره به رایزنی‌های انجام شده برای افزایش کتابخانه‌ها سیار در سطح استان تصریح کرد: استان آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان دارد.

وی موفقیت‌های بین‌المللی و کشوری اعضای مراکز کانون استان در برنامه‌های فرهنگی، هنری وادبی را نشان از توانمندی کودکان و نوجوانان در این عرصه‌ها عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد، با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، تعداد مخاطبان این فعالیت‌ها افزایش یابد.

یوسف‌زاده توجه به تولیدات فاخر برای مخاطبان کودک و نوجوان در قالب سرود، انیمیشن و نمایش عروسکی، اجرای طرح توسعه کتابخوانی و طرح گسترش فرهنگ نماز، جشنوره قصه‌‌گویی، نمایش عروسکی، و حضور فعال کودکان و نوجوانان استان در جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی، برگزاری پودمان‌های تخصصی برای افزایش توانمندی مربیان کانون، برپایی نشست‌های تخصصی با موضوعات روز و به منظور آگاه‌سازی خانواده‌ها در زمینه‌های اجتماعی را از جمله اقدامات و برنامه‌های اجرا شده عنوان کرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی اظهار امیدواری کرد با اجرای این فعالیت‌ها گام‌های موثری در انتقال مفاهیم ارزشمند تربیتی و تربیت نسلی توانمند و خلاق برداشته شود.