نقش مربیان ادبی در تعمیق فعالیت‌های مراکز قابل تقدیر است

سرپرست کانون استان با اشاره به نگاه حمایتی حوزه ستادی به مربیان سهم مربیان ادبی را در تعمیق و رونق فعالیت‌ها در مراکز قابل تقدیر دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی،قلی‌زاده با تاکید بر نقش تاثیر‌گزار مربیان ادبی درمراکز گفت:ادبیات یک درس نیست که تدریس شود،ادبیات یک فرهنگ است.
وی افزود:تاریخ،هویت،باورها و اعتقادات دینی ما به زبان شعر و ادبیات بیان شده است و هنر یک مربی خلاق،ابداع روش‌های متنوع و به روز در شیرین کردن ذائقه بچه‌ها با این هنر والا است.
سرپرست کانون استان در ادامه از جمع‌بندی آثار فاخر اعضا و انتشار یک مجموعه شعر از این آثار برای ایجاد انگیزه و افزایش شوق نوشتن در آن‌ها خبر داد.
فرحناز سلطانی کارشناس مسوول آفرینش‌های ادبی کانون استان نیز در این نشست ضمن بیان برنامه‌های واحد آفرینش‌های ادبی استان در سال 94،بر برنامه‌ریزی‌های انجام شده در جهت اجرای کیفی این برنامه‌ها تاکید کرد.
سلطانی در ادامه نقش مربیان ادبی را در تربیت نسلی توانمند کلیدی و سازنده دانست و گفت:هدف ما پرورش شاعر و نویسنده نیست بلکه در پی آن هستیم که مخاطبان کودک و نوجوان ما بیشترین برداشت را از تجربیات روزمره داشته و با نگاه ادبی بتوانند این تجربیات را به ادبیات نزدیک کنند که حاصل این تجربیات به نوشته‌های خلاق کودکان منجر می‌شود
هدف از این گردهم‌آیی یک روزه که با رویکرد شیوه‌های برگزاری کارگاه‌های نوشتن خلاق برگزار شد،تبادل تجربیات مربیان ادبی در برگزاری کلاس‌های نوشتن خلاق بود.
در این نشست تجربیات کاری مربیان برای هرکدام از مراحل شش‌گانه پرورش نگاه،آشنایی با کلمه،پرورش خلاقیت،مشاهده نویسی،خاطره نویسی،و پرورش توان نوشتاری طرح و مورد بحث و بررسی و آسیب‌شناسی قرار گرفت.
در پایان هدایایی به رسم قدردانی به مربیان ادبی اهداء شد.