از کانون و فعالیت‌های آن حمایت می‌کنیم

نادر صفرزاده،معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی استانداری با اشاره به غنای اهداف و فعالیت‌های کانون آمادگی کامل استانداری آذربایجان‌غربی را در حمایت از این مجموعه‌ فرهنگی و فعالیت‌های هدفمند آن اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی،معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری که در مراسم قدردانی از معصوم قلی‌زاده و معرفی جواد زاهدی به عنوان مدیر کل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سخن می‌گفت باتاکید بر اینکه تمام سازمان‌ها دست در دست هم و با نگاه حمایتی خود تلاش کنیم تا کانون را بیش از پیش به وضعیت مطلوب‌تری ارتقاء دهیم گفت:مسوولین در ابعاد ملی و استانی کانون را در گسترش فعالیت‌ها یاری کنند.
صفرزاده در ادامه با اشاره به این‌که کودکان و نوجوانان سرمایه‌های ایران اسلامی و میراث‌دار ارزش‌های شهدا هستند گفت:توجه به جامعه هدف و برنامه‌ریزی برای آنها موجب می‌شود که کودکان با امید و نشاط به آینده میراث‌دار خوبی برای ارزش‌ها باشند.
وی در بخش دوم سخنان خود با تاکید بر این‌که حرکت به سوی دولت الکترونیک جزو برنامه‌های دولت در آذربایجان غربی است و باید تلاش کنیم تا آینده سازان استان را برای این هدف و نیز توسعه استان تربیت کنیم.افزود:امروزکودکان و نوجوانان و جوانان پیشرو در استفاده از فضای مجازی هستند و مجموعه‌های فرهنگی مانند کانون بایستی با هدایت این قشر در استفاده صحیح از شبکه‌ها‌ی اجتماعی و فضای مجازی این ظرفیت‌ها را در راه تربیت صحیح و پرورش استعداد‌ها به فرصت تبدیل کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی در قسمت دیگری از سخنان خود به موضوع احیاء دریاچه ارومیه پرداخت و گفت:از ظرفیت کودکان و نوجوانان که اتعدادهای درخشان حوزه‌های مختلف و در واقع نخبگان استان هستند با آموزش‌های علمی و فرهنگی در احیاء دریاچه ارومیه کمک بگیریم
وی افزود کودکان از نظر استعدادها تفاوت‌هایی با هم دارند نباید تفاوت و تبعیضی بین کودکان و نوجوانان در جامعه باشد بلکه باید تلاش کنیم جامعه‌ای داشته باشیم که تمام کودکان و نوجوانان آن در کنار هم پیشرو و صاحب درخشش باشند با این شیوه توجه به جامعه هدف خود را گسترش خواهیم داد.
این مقام مسوول از مربیان کانون به عنوان سرمایه‌های غنی این مجموعه یاد کرد و گفت:بار اصلی آنچه در حوزه فعالیت‌های کانون انجام‌ شده،انجام خواهد شد و آنچه که از طرف مدیران وعده داده می‌شود بر عهده مربیان کانون است،که با تخصص خود به تمام این وعده‌ها جهت و بار معنایی می‌بخشند.
صفرزاده در پایان سخنان خود از جواد زاهدی به عنوان مدیری صاحب فکر و قلم یاد کرد که برای کانون روزهایی درخشان رقم خواهد زد و از 16 ماه زحمات معصوم قلی زاده در سرپرستی کانون استان و تلاش‌های آموزشی کانون زبان ایران نیز قدردانی کرد.
دست‌آوردهای کانون حاصل تلاش‌های مربیان است
معصوم قلی‌زاده سرپرست سابق کانون استان در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های استان و توفیقات و دستاوردها در سال 93 گفت:تمام توفیقات و دست‌اورد‌های کانون حاصل تلاش مربیانی است که با تمام توان و با عشق لحظه لحظه‌های حضور خود را وقف کودکان و نوجوانان می‌کنند و اگر امروز در این جایگاه گزارشی ارائه می‌شود،گزارش سرپرستی نیست بلکه به عنوان نماینده جمع کانون انعکاس دهنده این توفیقات هستم و تنها نقش هماهنگ کننده را در این مجموعه‌ پویا داشته‌ام.
کانون را در توسعه فعالیت‌ها یاری کنید
جواد زاهدی مدیر کل کانون پرورش فکری استان در سخنان خود توسعه فعالیت‌های کانون را تضمین آینده ایران اسلامی دانست و گفت:کانون برای این توسعه به حمایت،همکاری و همراهی همه هنرمندان،فرهنگیان،نویسندگان،مدیران اسبق و فعلی و فعالان حوزه‌ کودک و نوجوان نیاز دارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مطالعات علمی،ادبی و فرهنگی خود را از سال 54 و از کانون آغاز کرده است گفت:نظام آموزشی زمانی نتیجه بخش و تاثیر گزار خواهد بود که بر اساس ترکیب باشد نه تجزیه،چون در ترکیب معجزه‌ای هست که در تجزیه نیست و بر اساس پیشینه ذهنی که از کانون دارم بهترین زمینه برای بهترین آموزش‌ها و پرورش‌ها بر اساس ترکیب در این مجموعه‌ی تخصصی کودک و نوجوان وجود دارد.
وی با تاکید بر جایگاه کودکان و نوجوانان و این‌که خدمت به این گروه از جامعه فرصت مغتنمی است گفت:اگر بخواهیم بنای مستحکمی داشته باشیم بایستی به پایه‌ها توجه کنیم و برای داشتن پایه‌های قوی باید به پی‌ها بپردازیم و این پی‌ها همان مخاطبان کانون و کودکان و نوجوانانی هستند که پشتوانه حال و آینده هستند.
آموزش و پرورش به ظرفیت تخصصی کانون نیاز دارد
فریدون سید مصطفوی مدیر کل آموزش و پرورش استان در سخنان خود ضمن تاکید بر این نکته که مربیان کانون راهبران توفیقات کودکان و نوجوانان هستند گفت:آموزش و پرورش استان با وجود 37 هزار معلم و مربی به ظرفیتی مانند کانون از بعد تخصص نیاز دارد.
وی در ادامه از نیروی انسانی به عنوان گنجینه و سرمایه هرسازمان نام برد و تاکید کرد که این موضوع در کانون چندین برابر پررنگ‌تر از سایر مجموعه‌هاست و هریک از مربیان کارشناسان و کارکنان بخشی از وجود این مجموعه هستند که برای دست یافتن به خلاقیت‌ها و انجام ماموریت‌ها نیاز به فضایی آرام و بی تنش دارند
سید مصطفوی با بیان این نکته که تمام سازمان‌ها برای فرهنگ‌سازی به آنچه که در کتابخانه‌های کانون اتفاق می‌افتد نیاز دارند گفت:کانون مجموعه‌ای است که همواره برتری خاصی بر سایر دستگاه‌های فرهنگی در حوزه‌ کودک و نوجوان داشته است
مدیر کل آموزش و پرورش استان تعامل بین کانون و آموزش و پرورش را از ضروریات دانست و افزود:کانون‌های فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش بایستی از نحوه فعالیت‌های کانون پرورش فکری الگوبرداری کنند.
سید مصطفوی سخنان خود را با این نکته که مثل همیشه خود را در مقابل کتابخانه‌های کانون مسوول می‌دانیم و حمایت خود را از کانون و فعالیت‌های آن اعلام می‌کنیم پایان داد.
لذت ورق زدن کتاب را به کودکان بچشانیم
محمدعلی شامانی معاون فرهنگی کانون در این مراسم با اشاره به این‌که امروز عصر جهل مدرن است گفت:دوران مطالب کپی شده بدون اینکه آن‌ها بخوانیم و از واژه‌ها لذت ببریم دوران جهل مدرن را رقم زده است،و این خلاء پرنخواهد شد مگر اینکه لذت ورق زدن کتاب را به کودکان و نوجوانان بچشانیم تا توانایی خلق و تولید را به آنها هدیه دهیم.
وی در ادامه افزود:اگر می‌خواهیم بر جهل خط بکشیم باید به کودکان و نوجوانان فرصت بدهیم،فردا را برای انها زیبا کنیم و برای دست‌یابی به این مهم بایستی کودکان ما با کتاب خواندن آشتی کنند.
شامانی ضمن بیان این نکته که راه سربلندی در محضر خداوند متعال از مسیر خدمت به کودکان و نوجوانان می‌گذرد گفت:همه ما وظیفه داریم معلم خوبی برای فرزندان شهدا باشیم و از باورها و فهم کودکانمان در مسیر بندگی خداوند مراقبت کنیم.
معاون فرهنگی کانون انسان مدرن را انسانی دانست که تنها فضیلت خود را نه فقط در دانایی بلکه در تغییر محیط می‌داند و همه ما به عنوان مربی وظیفه داریم فضای دانایی را برای کودکان و نوجوانان فراهم کنیم.
در پایان این مراسم حکم جواد زاهدی به عنوان مدیر کل کانون استان آذربایجان‌غربی ابلاغ و از زحمات معصوم قلی‌زاده در طول 16 ماه سرپرستی کانون استان قدردانی شد.
در این مراسم حمید شهسواری مشاور اجرایی مدیر عامل کانون،جواد لطف‌الله‌پور مدیر کل کانون استان آذربایجان شرقی،جمعی از مسوولین ومسوولین مراکز ثابت و سیار کانون استان حضور داشتند.
پس از پایان مراسم معاونت فرهنگی کانون به همراه مشاور اجرایی مدیر عامل،مدیر کل و معاون فرهنگی و کارشناسان کانون استان از بخش‌های مختلف مجتمع شهید رسول فرخی ارومیه بازدید کردند.
نشست صمیمی معاون فرهنگی کانون با مسوولین مراکز از برنامه‌های دیگری بود که پس از این مراسم انجام شد.