نمایشگاه نقاشی ویترینی کودکان اولین شهر شیمیایی جهان

هم‌زمان با بیست‌ و هشتمین سالروز بمباران شیمیایی سردشت،نقاشی‌های کودکان این شهر در ویترین مغازه‌ها نصب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی،از هفتم تیر،روز واقعه‌ بمباران شیمیایی سردشت آثار نقاشی کودکان در ویترین مغازه‌های این شهر به نمایش عموم گذاشته می‌شود.
جواد زاهدی مدیر کل کانون استان با اعلام این خبر که این نمایشگاه در بیست و نهمین سالروز بمباران شیمیایی این شهر به صورت فراخوان استانی و برای اعضا مراکز کانون در تمام شهرستان‌ها اجرا خواهد شد گفت:هدف از اجرای این دست فعالیت‌ها تقویت آگاهی و نگاه کودکان و نوجوانان به مسایل،وقایع و تاریخ کشور خود است تا از این طریق به آرمان‌های شهدا و آن‌چه برای پاس‌داشت کشورشان انجام شده است ،متعهد باشند.
رعنا خضر نیا مسوول مرکز فرهنگی و هنری کانون سردشت نیز با اشاره به این‌که این واقعه دردناک هرگز از یاد آب،خاک و مردم این شهر نخواهد رفت گفت:این برنامه با استقبال ویژه‌ از طرف اعضا مرکز مواجه شد و بر همین اساس اعضا با 100 اثر نقاشی که در طول 4 روز تولید شده است در این نمایشگاه حضور دارند.
سردشت یکی از شهرهای مرزی استان آذربایجان‌غربی و اولین شهر شیمیایی جهان است که مرکز فرهنگی و هنری کانون این شهر با 8778 جلد کتاب و 1408 عضو فعالیت‌های فرهنگی،هنری و ادبی را به کودکان و نوجوانان ارائه می‌کند.