کسب مدال طلای« جشنواره بین‌المللی کودکان بیمار» توسط کودکان مهابادی

اعضای مرکز فرهنگی و هنری شماره 2 مهاباد مدال طلای نخستین«جشنواره‌ی بین‌المللی نقاشی کودکان بیمار» را کسب کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، گروه سلامت و هنر به عنوان برگزار کننده‌ی نخستین «جشنواره‌ی بین‌المللی نقاشی کودکان بیمار» از برگزیدگان ایرانی و خارجی این مسابقه تقدیر کرد.
این مسابقه در چهار رده‌ی سنی و در بخش گروهی برگزیدگان خود را شناخت و جوایزی به آنان اهداء کرد.
دوازده نفر از اعضای کانون مهاباد نیز در این مسابقه حضور یافتند تا به عنوان برگزیدگان گروهی جوایز و تندیس جشنواره را دریافت کنند.
 کوثر قهرمانی، هانا بنفشه، سبا سیدعزیزی، لیلا همه کوسه، نارین فرجی، فریبا جوانمردی و دیلان قهرمان‌پور،  سهیلا جاوید مهر، سمیه همه کوسه، سبا قریشی، سمیرا درویشی و سیران ملال‌زاده اعضای برگزیده کانون در بخش گروهی نخستین «جشنواره‌ی بین‌المللی نقاشی کودکان بیمار» هستند که مدال طلای این بخش جشنواره را به خود اختصاص دادند.
دکتر نیما رضایی دبیر جشنواره، دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، دکتر علی جعفریان رئیس دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه تهران و سفیر کشور مجارستان جوایز را به کودکان و نوجوانان اهداء کردند.
جشنواره‌ی بین‌المللی نقاشی کودکان بیمار فرصتی را برای این کودکان فراهم آورد تا تجربه‌ی خود از بستری شدن در بیمارستان و نگاه‌شان به سلامتی را در قالب تصویر به نمایش بگذارند. 900 شرکت‌کننده از 26 کشور طی فراخوانی آثار خود را به نخستین جشنواره ارسال کرده بودند که 200 اثر انتخابی هم‌اکنون در سی شهر دنیا به نمایش درآمده‌اند.