کانون همراه کودکان اوتیسم در بیمارستان امید ارومیه

انجمن نمایش عروسکی کانون آذربایجان‌غربی، اولین نمایشی عروسکی تولید خود را برای کودکان اوتیسم بیمارستان امید ارومیه اجرا می‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، اعضای انجمن نمایش عروسکی کانون استان در جشنی که روز دوشنبه 6 اردیبهشت ماه به مناسبت روز جهانی اوتیسم برای کوکان اوتیسم بیمارستان امید ارومیه برگزار می‌شود، اولین نمایش عروسکی خود با عنوان« تو هم بمون» را اجرا می‌کنند.
این نمایش که قرار است در مرکز همایش‌های علمی و فرهنگی امید واقع در بیمارستان امید ارومیه با حضور 50 کودک اوتیسم و والدین آن‌ها و جمعی از مسئولین ادارات اجرا شود،توسط انجمن تربیت یافتگان کانون به سرپرستی سمیه حسین نژاد مربی فرهنگی مجتمع شهید رسول فرخی ارومیه تولید شده است.
در این ویژه‌برنامه همچنین کاردستی‌های اوریگامی مربیان مرکز فرهنگی و هنری شماره 1 ارومیه به نفع کودکان اوتیسم به فروش می‌رسد.
نمایش عروسکی به عنوان یکی از مهمترین و پرمخاطب‌ترین فعالیت‌های کانون ترکیبی از هنر و ادبیات است که شامل نقاشی، کاردستی، موسیقی، عروسک‌گردانی و ادبی می‌باشد و عامل مؤثر و جذاب در جهت کمک به تربیت دینی و اسلامی، آشنایی با متون با ارزش، انتقال غیرمستقیم مفاهیم اخلاقی، تجربه مشارکت در فعالیت‌های گروهی و پرکردن بهینه اوقات فراغت کودکان است.
این فعالیت از فعالیت‌های مورد علاقه کودکان و حتی نوجوانان می‌باشد.
گفتنی است به منظور حضور کودکان و نوجوانان با توانمندی‌های خاص در کانون پرورش فکری، اولین مرکز فراگیر کانون استان واقع در مرکز فرهنگی و هنری شماره 3 ارومیه افتتاح و انواع نرم‌افزارها و دستگاه‌های خاص، کتاب‌هایی به خط بریل و بسیاری از ملزومات مورد نیاز این کودکان در اختیارشان قرار داده شده است.
اوتیسم یک اختلال عصبی است که عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این معلولیت رشدی معمولا در سه سال اول زندگی به طور کامل آشکار و معمولا این سه سال اول، دوره طلایی قلمداد می‌شود و چنانچه در این دوره مربیان و والدین کودک این عارضه را شناسایی، درمان و رسیدگی کنند می‌توان کودک را به مدرسه فرستاد و مهارت‌های زیادی را به او آموخت.