کد خبر: 258953
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
تربیت خبرنگاران کودک از ضروریات است

شیرازه محبت مدیر کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری آذربایجان‌غربی بر تربیت خبرنگاران کودک و حرکت هدفمند جامعه رسانه‌ای فردا تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، حسام شیرازه محبت مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری که در نشست اعضا نوجوان مراکز کانون ارومیه با خبرنگاران سخن می‌گفت: با بیان این‌که تربیت کودکان و نوجوانان خبرنگار ضروری است، افزود: برای داشتن خبرنگارانی خبره در حوزه کودک و نوجوان باید از کودکی به پرورش استعدادها در این حوزه توجه شود.
وی با تأکید بر این‌که مخاطب‌شناسی به عنوان یکی از مباحث مهم و جدید مطرح در عرصه رسانه است، گفت: رسانه‌های استان نیز باید در انتشار اخبار، عکس و گزارش‌های خود به حقوق کودکان و نیازهای آن‌ها توجه داشته باشند.
فعالیت رسانه‌ای در حوزه کودک لذت‌بخش است
حامد عطایی سرپرست پایگاه خبری آینانیوز که خود سابقه همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال‌های گذشته را داشته است در این نشست با تأکید بر این‌که فعالیت رسانه‌ای در حوزه کودک و نوجوان گاهی با وجود تمام تلخی‌ها و واقعیت‌هایی که در مورد موضوعات کودکان پیش می‌آید لذت بخش است، گفت: نیاز هر یک از ما به عنوان عضوی از جامعه و والدینی که حساسیت‌هایی خاص به کودکان داریم ضرورت توجه به این حوزه را بیشتر می‌کند.
عطایی در پاسخ به انتقاد اعضا در خصوص انتشار تصاویری در رسانه‌ها که مناسب کودکان و نوجوانان نیست، گفت: خبرنگاران حاضر متعهد خواهند بود که از این پس توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.
نوجوانان از کار خبرنگاری تعریفی صحیح داشته باشند
علی غیور سرپرست خبرگزاری برنا( جوان) در استان آذربایجان‌غربی نیز در این نشست از نوجوانان خواست با مطالعه کافی قالب ذهنی خود را به خبر و خبرنگاری درست شکل داده و در صورت علاقه با شناخت و اطلاع کافی وارد این فعالیت شوند.
غیور با تأکید بر این‌که خبرنگار در هر حوزه‌ای که فعالیت داشته باشد بخشی از همین جامعه و با مشکلات و دغدغه‌هایی از جنس مردم عادی است، گفت: فقط عشق و علاقه برای فعالیت یک خبرنگار کافی نیست اگرچه از ضروریات و اولویت‌‌ها است.
نشست 20 نفر از اعضا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارومیه با خبرنگاران عصر روز شنبه سی‌ام مرداد ماه در کانون برگزار شد.
در این ویژه‌برنامه که اجرای اختصاصی گروه نوازی کارگاه موسیقی ارف مرکز تجربیات هنری کانون ارومیه، اهدا مرغک کانون به خبرنگاران توسط اعضا و تقدیر مدیرکل کانون استان از برنامه‌های اجرا شده در این نشست بود، 23 نفر از نمایندگان خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب استان حضور داشتند.