نشست با حافظ خیاوی نویسنده‌ی بومی مشگین‌شهر

به مناسبت 18 تیر روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و سال‌روز درگذشت مهدی آذریزدی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره‌ی یک مشگین‌شهر نشست ادبی برگزار شد.

نیرپیکام سرپرست مرکز، ضمن خوش‌آمد و تبریک روز ملی ادبیات کودک و نوجوان اعضای ادبی مراکز کانون را از تواناترین اعضای کانون دانست و گفت: اعضای ادبی، اعضایی باسواد، خلاق و خوش ذوق هستند اعضایی که می‌توان در همه‌ی زمینه‌ها به آن‌ها اعتماد کرد و در فعالیت‌های کانون از ذوق آن‌ها بهره برد.
در ادامه راضیه قربانزاده مربی ادبی مرکز میهمان برنامه را بیشتر برای اعضا معرفی کرد سپس اعضای کارگاه ادبی داستان‌های خود را قرائت کردند و میهمان نشست در مورد داستان‌ها،جایگاه ادبیات و ارزش نوشتن صحبت کرد.
وی از خلاقیت و دقت اعضا در نقد قدردانی کرد و  گفت: من به هیچ وجه فکر نمی‌کنم در میان اعضای 10 تا 16 ساله هستم بلکه شما را مثل یک بزرگ‌سال در نقد و ارایه‌ی نظر توانا دیدم.
حافظ خیاوی با بیان سخنی از نویسنده‌ی فرانسوی که گفته«ساحل‌نشین‌ها، صدای دریا را نمی‌شنوند و این وظیفه‌ی نویسنده است که صدای دریا را به گوش آن‌ها برساند، گفت: نویسنده نباید خود را با آوردن کلمات تکراری که همه گفته‌اند راحت کند، باید کلمه‌ها در جان خواننده بنشیند و مخاطب آن را مزه‌مزه کند.
در پایان برنامه، مربی ادبی مرکز از مهمان نشست خواست تا اعضای ادبی مرکز را در برنامه‌های نقد کتاب همراهی کند.
حافظ خیاوی، کارگردان تلویزیون و دانش آموخته‌ی دانشکده‌ی صدا و سیما است، که پس از اتمام تحصیل در رادیو و تلویزیون استان آذربایجان‌غربی مشغول فعالیت است. کتاب وی با عنوان «مردی که گورش گم شد» برنده‌ی جایزه‌ی ادبی روزی روزگاری شده است. آخرین کتاب حافظ خیاوی به زبان فرانسه ترجمه گردیده  است.