مسابقه بزرگ نقاشی به مناسبت روز زمین پاک در محل موزه تاریخ طبیعی اردبیل

به مناسبت روز زمین پاک مسابقه بزرگ نقاشی با مشارکت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل با شعار "باهم به‌سوی زمین پاک" در محل موزه تاریخ طبیعی شهرستان اردبیل برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، در این برنامه که با حضور بیش از 50 نفر از اعضای هنرمند مراکز پنج‌گانه کانون اردبیل، مدیران کل و مسئولان اداره کل کانون و حفاظت محیط‌زیست استان در محل موزه تاریخ طبیعی شهرستان اردبیل به اجرا درآمد، نقاشی‌های زیبایی با مضمون طبیعت خلق شد که در پایان به نفرات شرکت‌کننده جوایزی اهداء شد.
در این برنامه مدیران کل دو نهاد مذکور در جمع کودکان حضور یافته و ضمن گرامیداشت این روزبه یادماندنی،  به نقش کودکان در حفاظت از محیط‌زیست تأکید کرده و هدف از برگزاری این مسابقه را ایجاد تعهد و مسئولیت‌پذیری کودکان و نوجوانان به حفظ محیط‌زیست و ایجاد حس مشارکت فعال و آگاهانه در راستای مسائل زیست‌محیطی عنوان کردند.
شایان ذکر است، شرکت‌کنندگان در این برنامه پس از توضیحات راهنمایان موزه درباره حیوانات تاکسیدرمی شده (فن نگهداری درازمدت پیکر جانوران برای نمایش)، از موزه حیات‌وحش بازدید کردند و با حیات‌وحش و حیوانات بومی منطقه آشنا شدند.