باید جایگاه کانون را در کشور ارتقا دهیم

میرحمایت میرزاده نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با حضور در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل ضمن بازدید گفت: کانون همیشه موردتوجه مجلس و مسئولان بوده است و باید جایگاه کانون را در کشور ارتقا دهیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، میرحمایت میرزاده نماینده مردم گِرمی در مجلس شورای اسلامی در بازدید از کانون پرورش فکری استان تصریح کرد: کانون کودکان نخبه پرورش می‌دهد و در برنامه ششم توسعه کشور اعتبار ویژه‌ای برای کانون در نظر گرفته‌شده که بخش بزرگی از مشکلات کانون را رفع خواهد کرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه بابیان اینکه پتانسیل‌های فراوانی برای ارتقا فرهنگی و فکری کودکان و نوجوانان کشور در کانون وجود دارد، اظهار کرد: امروزه زبان هنر و تصویر، زبان بین‌المللی است و اعضای کانون با خلق آثار هنری، سفیران  کشورمان هستند.
میرزاده همچنین خاطرنشان کرد: باید به پتانسیل‌های فرهنگی دیگر استان‌ها توجه شود و به خصوص مناطق محروم و مرزی کشور در اولویت فعالیت‌های کانون قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه  باید بخشی از فعالیت کانون بومی محور باشد، افزود: فرهنگ، آداب‌ورسوم اقوام مختلف کشور به نحو شایسته‌ای در آثار اعضای کانون برای ارائه به مجامع بین‌المللی موردتوجه قرار گیرد.
این نماینده مجلس با اشاره به بازدید اخیر نمایندگان کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از غرفه کانون در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، یادآور شد: محصولات فرهنگی کانون یک دستاورد بزرگ برای کشور است و باید به یک برند جهانی تبدیل شود.
میرزاده در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه استان اردبیل پراکنده‌ترین استان از لحاظ مناطق روستایی است و کودکان مناطق مرزی استان محروم از خدمات فرهنگی هستند، در خصوص توجه کانون به راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار روستایی در این مناطق تأکید کرد و گفت: از راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار روستایی و تجهیز آن‌ها در این مناطق حمایت می‌کنیم.
هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان نیز در این بازدید با معرفی فعالیت‌های کانون گفت: کانون پرورش فکری مجموعه عظیمی از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی در سراسر کشور است که برای ارتقای فرهنگی و فکری کودکان و نوجوانان تلاش مستمر دارد، لذا باید موردتوجه دولت، مجلس و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
جمادیه با اشاره به اینکه کانون استان آمادگی برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی و کشوری ازجمله: قصه‌گویی، نمایش عروسکی و ... دارد، خواستار حمایت ویژه‌ی مسئولان در این خصوص شد.
نیاز مالی برای ساخت زمین‌های اهدایی خیرین استان به‌خصوص در شهر سرعین، راه‌اندازی و نوسازی ناوگان کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و شهری از خواسته‌های مهم مدیرکل کانون در این دیدار بود.
گفتنی است، میرحمایت میرزاده در دیدار عصر روز سه‌شنبه مورخ 26/02/1396 ابتدا از بخش‌های مختلف کانون استان اردبیل بازدید کرد و از نزدیک با گستره‌ی فعالیت‌ها و موفقیت‌های کانون استان آشنا شد.
وی همچنین از کارگاه‌های مختلف فرهنگی هنری، سالن آمفی‌تئاتر، کارگاه سفالگری، پویانمایی، کارهای دستی اعضا و مربیان، آثار هنری و ادبی اعضای کانون استان برای ارسال به جشنواره‌ها و مسابقات بین‌المللی و همچنین آثار ارسالی اعضای مراکز به جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بازدید کرد و با فعالیت‌های فرهنگی هر بخش آشنا شد و از وسعت و کیفیت برنامه‌ها تجلیل کرد.