کارگاه‌های فرهنگی هنری کانون در نگارخانه‌ی خطایی بقعه شیخ صفی اردبیلی

گرامیداشت «هفته اردبیل» با مشارکت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در نگارخانه‌ی خطایی مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی اردبیلی آغاز شد.<BR>

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، گرامیداشت «هفته اردبیل» در قالب ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری کانون تحت عنوان کارگاه سفال به‌منظور معرفی آثار سفالی اردبیل درگذر تاریخی، پرده‌خوانی با موضوع جنگ چالدران و کارگاه نقاشی روی پارچه با محوریت معرفی تاریخ صفویه در نگارخانه‌ی خطایی مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی اردبیلی آغاز شد.
داریوش علومی کارشناس هنری کانون استان و مسئول برگزاری این کارگاه‌ها در این خصوص گفت: به‌منظور گرامیداشت هفته اردبیل، کارگاه‌های فرهنگی هنری کانون باهدف آشنای بیشتر کودکان و نوجوانان با تاریخ شهر اردبیل تا 4 مرداد دایر است.
علومی اظهار کرد: هفته اردبیل بهانه‌ای است تا کانون پرورش فکری فعالیت‌های خود را به مخاطبان معرفی کند تا بتوانیم اطلاع‌رسانی در این زمینه را برای مردم بیشتر کنیم.
چهارم مردادماه سالروز استقرار سلسله صفویه در ایران با توجه به خاستگاه این سلسله در اردبیل به‌عنوان روز اردبیل نام‌گذاری شده و هرسال برنامه ویژه‌ای در استان برگزار می‌شود. این روز در چند سال گذشته بانام هفته اردبیل برگزار می‌شود.