کد خبر: 212267
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷
بازدید 17450
گزارشی از ویژه برنامه‌های روز جهانی کودک در مراکز استان بوشهر

هم‌زمان با فرا رسید روز جهانی و هفته ملی کودک، مراکز فرهنگی هنری استان بوشهر با برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی، میزبان صدها کودک و نوجوانان این استان بودند.

    به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، مرکز فرهنگی هنری دیلم با همکاری برخی از ادارات شهرستان، با محوریت جشن پرواز بادبادک‌ها به اجرای برنامه‌های متنوع و شاد پرداختند.
در این برنامه صدها کودک و نوجوان دیلمی به همراه والدین خود در مسابقه طناب‌کشی، ساخت فرفره‌های رنگی و زیباترین جمله به مناسبت روز جهانی کودک شرکت کردند.
قمر غلامیان، مربی مسئول مرکز دیلم در تشریح برنامه‌های این روز گفت: در این برنامه شور و همبستگی و حضور در یک فضای مشترک برای تمامی بچه ها و بزرگترها مثال زدنی بود، با نصب تراکت‌ها و مقوا‌های رنگی که حاوی شعارهایی نظیر؛ « به حرف های کودکان با تمام وجود گوش فرا می دهیم، کودکان را جدی بگیریم،  بابایم بهترین دوستم است /مادرم زیبا ترین گل من است (از زبان یک کودک)، کودکان را باور کنیم و... » توجه خانواده ها را به حق و حقوق کودکان جلب کردیم.
وی افزود: در این برنامه از والدین و بچه‌ها خواسته شد تا بین خود دوستی را شرط اول قرار دهند تا کودکان با طیب‌خاطر مشکلات خود را به دوست‌شان(یعنی پدر و مادرشان ) بگویند و همچنین از بچه ها خواسته شد تا دستان‌شان را به نشان اتحاد قلاب کرده و برای تمام بچه های جهان آرزوی شادی، خنده و سلامتی کنند.
غلامیان در ادامه بیان کرد: خانواده ها نیز از مربیان کانون به خاطر برگزاری چنین برنامه هایی در دیلم به دلیل کمبود فضای تفریحی و بازی برای کودکان تشکر کردند و خواستار برگزاری فعالیت های همگانی بیشتری شدند.
- به همین مناسبت، با حضور 150 کودک گناوه‌ای و با همکاری شبکه بهداشت این شهرستان، مسابقه نقاشی برگزار شد.
 - صدها کودک و نوجوان بندر دیر نیز با شرکت در جشن پرواز بادبادک‌ها، این روز را گرامی‌داشتند.
زینب سهولی، مربی فرهنگی مرکز دیر با نگاهی ادبی به برنامه‌های این روز گفت: پرواز بادبادک­ها را یادت هست؟!
بر فراز بام­های کاه‌گلی، وقتی که آسمان، لبریز بادبادک و شور کودکی بود؟ و چشم­هایی که همراه با بادبادک­ها اوج می­گرفتند؟
کودکی ما چقدر زیبا سپری شد، در کنار عروسک­های پارچه­ای و تفنگ­های چوبی و کوچه­هایی که هر روز در ما تکرار می‌شدند.
وی افزود: به اتفاق سایر مربیان و اعضا کانون دوست داشتیم در این روز زیبا در کنار سایر‌کودکان بندر، بادبادک خاطراتمان را به هوا بفرستیم.
به همین خاطر در کنار ساحل زیبای بندر با جمع زیادی از کودکان و نوجوانان جمع شده­ایم تا خاطره­ی شادی بسازم برای کودکان این مرز و بوم.
- اعضا و مربیان مرکز فرهنگی هنری بندر کنگان نیز هفته‌ای پر کار را پشت سر گذاشتند، قرائت پیمان نامه روز جهانی کودک توسط یکیاز اعضا مرکز در جایگاه نماز جمعه،نمایش فیلم انیمیشن به مدت یک هفته در سالننمایش مرکز، راهپیمایی کودکان در روز جهانیکودک، برگزاری ایستگاه نقاشی و سفال با همکاریشبکه بهداشت و آموزش و پرورش، برگزاری جشن بادبادک در پارک ساحلی شهر وهم‌زمان با برگزاری ایستگاه سلامتبرای کودکان به همراه خانواده با همکاریشبکه بهداشت و هلال احمر و اجرای سرود محمد رسول (ص) توسط بچه های پیش دبستانیفجر، عیادت از بیماران کودک بیمارستان و بخشتالاسمی به همراه مسئولین شهر و اهداهدیه‌هایی به بچه‌ها... و جمع آوری خاطراتکودکان دیروز از جمله برنامه‌های هفته ملی کودک در بندر کنگان بود.
- به همین مناسبت، مربیان مرکز فرهنگی هنری شهرستان جم نیز با حضور در مدرسه آسیه بهارستان برنامه‌های شاد و کودکانه‌ای اجرا کردند.
اجرای نمایش عروسکی با عنوان؛ «دوستان‌خوب» توسط مربیان، اجرای سرودی با عنوان؛ «ما کودکانیم» توسط بچه‌های کلاس پنجم، اجرای نمایش خلاق «بازی بازی با اردک و با غازی» توسط بچه های کلاس ششم،  مسابقه ادبی با عنوان؛ «قشنگ ترین آرزوی من»، قصه گویی و ... از جمله‌های روز جهانی کودک در جم بود.
در پایان این مراسم، یکی از کودکان جمی به نمایندگی از سایر بچه‌ها بیانیه‌ای را قرائت کرد. در این بیانیه آمده است؛ «اگر روزی می آمد که جهان خواب هیچ کودکی را نمی‌دید، بی شک صداقت به آخر می‌رسید و دوستی و مهربانی پشت اندوه‌های بزرگ بزرگسالی‌هامان گم می‌شد، این روزها اگر عاشقانه سپری می‌شوند به عشق بودن شماست دنیا با کودکان همیشه زیباست زیباتر از همه روزهایی که سراغ داریم ... .
- در هفته ملی کودک، با حضور چشمگیر کودکان و نوجوانان، ویژه برنامه‌های متنوعی در بندر عسلویه برگزار شد. جشنپرواز بادبادک‌ها و نقاشی خانوادگی کنار ساحل، نمایش و نقدفیلم، رو‌خوانیکتاب، مسابقه نقاشی، کارگاه عروسک‌سازی، شعرخوانی، معرفی شخصیت، معرفی سرزمین، بازی و سرگرمی، جشنواره تندیس‌های شنی کنار‌ساحل، نمایشگاه محصولات کانون و ... از جمله برنامه‌های هفته ملی کودک در عسلویه بود.