فعالیتها و خدمات کانون را به نقاط مختلف روستاها و محله ها   ببرید

استاندار بوشهر و هیات همراه هم زمان با هفته کتاب و کتابخوانی با حضور در ویژه برنامه همایش کودکانه اعضاء کانون استان ، از فعالیتهای کودکان و نوجوانان دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، صبح روز شنبه 30  آبان ماه هم زمان با هفته کتاب و کتابخوانی  استاندار بوشهر  و هیات همراه در ویژه برنامه همایش کودکانه اعضاء کانون استان  شرکت کرد و از فعالیتهای کودکان و نوجوانان مراکز استان بازدید نمود.
در این دیدار دکتر سالاری استاندار بوشهر و هیات همراه ، در بدو  ورود از مرکز فرهنگی هنری دو بوشهر دیدار و از فعالیتهای فرهنگی هنری و ادبی اعضاء  کودک و نوجوان کانون ،عملکرد و نحوه آموزش مربیان مراکز فرهنگی هنری مطلع گردید. 
 وی در  پایان دیدار از این مرکز با حضور در غرفه فروش محصولات کانون خواهان توسعه و اطلاع رسانی بیشتر این غرفه شد . و بر مشارکت بیشتر این واحد با مدارس استان تاکید کرد.  استاندار بوشهر، در ادامه با حضور در  جشن کودکانه اعضاء ، در سالن آمفی تئاتر اداره کل کانون استان ضمن تشکر از زحمات مربیان  به عنوان سرمایه های انسانی کانون بر مشارکت بیشتر و همکاری با دانش آموزان مدارس و وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد. وی با توجه به معرفی استعدادها در حوزه های مختلف فرهنگی هنری و تاکید بر فرهنگ سازی برای  کودکان ،  خواهان حضور مستمر و برنامه ریزی شده کانون پرورش فکری در روستاها و محله ها  مختلف جهت ارائه و آموزش فعالیتهای خود شد.
استاندار بوشهر ، در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر برگزاری جشنواره به صورت سراسری در استان در زمینه هنرهای مختلف همچون تئاتر، شعر، داستان و ... افزود : آموزش مهارتهای اجتماعی و شهروندی برای کودکان و توجه به تولید و محتوا از نیازهای ضروری برای کودکان و نوجوانان  می باشد.
 در ادامه زهره عالی نسب مدیر کل کانون استان، با تاکید بر ارزشهای دینی و فرهنگی در حوزه کودک و با اشاره به جهان کودکان ، کانون پرورش فکری را مکانی مناسب برای رشد و استعداد کودکان و نوجوانان دانست و با اشاره به آموزش به روز  در کانون و دوری از آموزش های کلیشه ای و دستوری نیاز ها و علایق کودکان را مهم دانست .
عالی نسب با اشاره به عواطف و احساسات کودکان ونوجوانان ، کانون پرورش فکری را کانون مهربانی دانست و با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی افزود:  بخشی از توسعه فرهنگی در هر جامعه ناشی مطالعه کتاب می باشد و رسالت کانون نیز مطالعه و کتاب خواندن می باشد.
مدیر کل کانون اهداف خود را کیفیت بخشی به فعالیتها ، آموزش مربیان در حوزه فلسفه کودک ،  تعلیم تربیت و تاکید بر اخلاق  شهروندی و فعالیتهای پژوهشی دانست .
گفتنی است در این مراسم استاندار بوشهر ضمن مشاهده فعالیتهای کارگاه نقالی و کارگاه نمایش  از این اعضاء و فعالین طرح برگزیده کشوری  " جان کتاب" و مشارکت دست اندرکاران این طرح تقدیر کرد.
این دیدار صبح روز شنبه 30 آبان ماه با حضور استاندار، مدیر کل کانون استان و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد .