کد خبر: 249832
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
بازدید 1789
رونمایی از کتاب آوازهای سیب زمینی در مرکز فرهنگی هنری دیلم

طی مراسمی اعضاء و مسئولین مرکز فرهنگی هنری دیلم ، از کتاب " آوازهای سیب زمینی " به نویسندگی مهدی مرادی خالق این اثر، با حضور مدیرکل کانون و جمعی از مسئولین این شهرستان رونمایی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، در راستای طرح توسعه و ترویج کتاب و معرفی نویسندگان طی مراسمی در مرکز فرهنگی هنری دیلم ، از کتاب " آوازهای سیب زمینی " به نویسندگی مهدی مرادی خالق این اثربا حضور ایشان رونمایی شد.
این مراسم که با حضور  زهره عالی نسب مدیر کل کانون استان ، اسماعیلی فرماندار این شهرستان و جمعی از مسئولین استانی در مرکز فرهنگی هنری دیلم برگزار شد ، مدیر کل کانون استان در سخنان کوتاهی حضور در مرکز دیلم را مایه خرسندی دانست و ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین و مربیان این مرکز از فعالیتهای اعضاء و افتخارات آنان در زمینه های مختلف هنری قدردانی کرد.
عالی نسب ، با بیان اینکه مجموعه اداره کل و شخص مدیر با حضور مراکز استان معنای واقعی خود را پیدا می کند افزود : مرکز دیلم با وجود مربیان پر انرژی و فرهنگی می تواند حضور پر رنگی در فعالیتها و افتخارات کانون استان داشته باشد. مدیر کل کانون استان ،  با توجه به اینکه ذهن خلاق آفرینش زیبا را می آفریند خواهان فعالیت های گسترده تر کانون استان در زمینه های مختلف فرهنگی هنری و توسعه آن شد.
در ادامه مهدی مرادی شاعر و خالق کتاب " آوازهای سیب زمینی" : با توجه به شروع فعالیت خود از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، خود را مدیون کانون دانست و افزود : فعالیت در حوزه ادبیات مستلزم مطالعه و ارتباط تنگاتنگ با نشریات و کتاب می باشد و بی تردید پدیده های اطراف ما همه جذاب هستند.وی با تاکید بر اینکه به محیط اطراف با دقت بیشتری نگاه گنیم ، با اشاره به کتاب خود بیان کرد زندگی همیشه شادی نیست .
خالق " کلاغ سه شنبه " با بیان اینکه شعر در حوزه نوجوان در کشور ما کم است خواستار توجه بیشتر به این نکته شد و بیان داشت : با توجه به تخریب میراث مکتوب کشور ما باید نسب به شناخت ادبیات خودمان تلاش بیشتری کنیم . وی کانون پرورش فکری را برای کودکان و نوجوانان مرکزی جامع و کامل دانست و خواهان آن شد که نوجوانان حوزه فعالیت خود را در زمینه های مختلف گسترش دهند.
همچنین در بخشی از مراسم اسماعیلی  فرماندار دیلم ، از برگزاری این مراسم و تلاش مربیان و مجموعه کانون استان قدر دانی کرد . و با تاکید بر پتانسیل فرهنگی و هنری و افتخارات مرکز دیلم از اختصاص اعتبارات  و تخصیص بودجه برای بازسازی و تجهیز این مرکز خبر داد.
گفتنی است از نکات قابل توجه این مراسم شعر خوانی اعضاء مرکز ، و برگزاری و اجرای آن به شیوه پرسش و پاسخ و نقد و بررسی کتاب با حضور شاعر این مجموعه بود.
قابل ذکر است مجموعه شعر مهدی مرادی با عنوان «آوازهای سیب‌زمینی» 30 قطعه شعر متفاوت را در بر می گیرد که  انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  آن را منتشر  کرده است.   که در تاریخ سه شنبه  3 آذر ماه در مرکز فرهنگی هنری دیلم  رونمایی و به نفد و برسی گذاشته شد.