هر چه توجه به کودکان بیشتر باشد جامعه بارور تر خواهد بود .

همایش فرزند پروری با مشارکت کانون پرورش فکری استان و مدرسه درخشان در مرکز شماره 2 کانون استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ، در این همایش دکتر زهره عالی نسب مدیر کل کانون استان ، با بیان اینکه ابتدای شخصیت هر کودک از خانواده شکل می گیرد پس خانواده نقش بسیار موثری درشخصیت او خواهد داشت گفت : دنیای پیچیده امروز می طلبد که والدین در زمینه های تربیتی غنی باشند .

وی ، با ابراز این سخن که مسئله ما تربیت کودک است و ما دوست داریم فرزندی بپروراندم که شخصی مثبت و موثر برای خود، خانواده و جامعه باشد خواهان توجه بیشتر به کودکان شد .

دکتر عالی نسب ، در این همایش ابراز داشت  : در جامعه امروز ما نقش یک کودک با بهره ی هوشی متوسط اما با اعتماد به نفس بالا بسیار پر رنگ تر و بیشتر و مثبت تر از کودکی است که از بهره ی هوشی بالایی برخوردار است اما گوشه گیر و منزوی است و اعتماد به نفس پایین تری دارد و امروز ما مغز بچه ها را انباری از اطلاعات کرده ایم اما بچه ها هوش اجتماعی بالایی ندارند و مهارت اجتماعی زندگی در جامعه امروز را نخواهند داشت.

مدیر کل کانون در پایان  هوش هیجانی بچه ها را محور آموزش جهان دانست و گفت : سعی کنیم به بچه ها حس موفقیت، مهم بودن، دانستن و  توانستن  را بدهیم.

در ادامه این مراسم  دکتر نیک بخت  از مهمانان این همایش ، گفت : امروزه بیش از 30% تربیت کودکان در دست جامعه ،30% در دست رسانه ها و تنها 40% در دست خانواده ها میباشد، بنابراین باید برای آن درصد کمی که در اختیار ما قرار دارد برنامه ریزی درست و صحیحی داشته باشیم در نتیجه ما باید در تربیت فرزندان به آهنگ رشد کودکان توجه کنیم .
وی ، با بیان این نکته که ما سه نوع والدین داریم:  والدین سخت گیر، والدین سهل گیر و و والدین که با رشد کودک هماهنگ هستند و همگام با رشد، رشد کودک را تسهیل می کنند. پایه ای ترین و مهم ترین نیاز کودکان را ، نیاز به امنیت دانست و ابراز داشت : باید امنیت کودکان تامین شود و  بازی ابزار  مناسبی برای تربیت فرزندان می باشد.