کد خبر: 236379
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
بازدید 1722
قطار کتاب و کتابخوانی در ایستگاه مرکز 3

ویژه برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در مرکز فرهنگی هنری شماره 3 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران مرکز فرهنگی هنری شماره 3 استان نخستین روز هفته کتاب و کتابخوانی را با فرستادن دو عضو نوجوان به عنوان سفیران کانون در کنار مربیان جهت افتتاح کتابخانه های مرحوم یدا... آشنیانی  و مدرسه بقیه ا... آغاز کرد. مربیان و اعضا در این اقدام جهت ارتقای سطح مطالعه به تنظیم قفسه ها، چیدمان دیویی، ارائه لیست کتاب های مورد نیاز و ... پرداختند تا این کتابخانه ها نیز با استفاده از تجربات مربیان کانون به ارائه خدمات مناسب جهت بالا رفتن سطح مطالعه در میان مخاطبان بپردازند.
این مرکز روز 25 آبان نیز با برپایی جلسه بحث آزاد راهکارهای نهادینه کردن کتابخوانی در سطح محل و خانواده ها را بررسی کرد. در این نشست پدر یکی از اعضا که در شهرداری مسئولیتی را برعهده دارد نیز به عنوان میهمان ویژه حضور داشت. این برنامه از ساعت 14 تا 16 دومین روز از هفته کتاب و کتابخوانی به طول انجامید و میهمان آن کارت عضویت افتخاری مرکز را دریافت کرد. همچنین در این روز اعضای کتابخوان با مسئول آموزش و پرورش منطقه نیز گفتگو کردند و مسابقه اطلاعات عمومی در ادامه این گفتگو برگزار شد.
در ادامه برنامه های مرکز 3 روز 26 آبان بابک نیک طلب شاعر نام آشنای کودک و نوجوان میهمان مرکز شماره 3 استان بود. در این برنامه علاوه بر اعضا مادران برگزیده در فعالیت کتابخوانی ویژه والدین نیز حضور داشتند. این نشست صمیمی که در قالب بحث آزاد طراحی شده بود تا ساعت 17 روز دوشنبه ادامه داشت. همچنین مرکز فرهنگی هنری شماره 3 علاوه بر دعوت از حسن دادشکر و اجرای نمایش عروسکی و نمایش خلاق در روز 27 آبان، نشست با اعضای قدیمی مرکز که در دهه 40 در کتابخانه حضور داشتند و برگزاری مسابقه مشاعره، طی دعوت از مدارس اقدام به برگزاری کارگاه‌های ویژه کارت پستال‌سازی، سفال، قصه‌گویی، روخوانی کتاب، معرفی کتاب، شعرخوانی، معرفی شخصیت و ... نمود که با استقبال فراوان مخاطبان روبرو شد .