کد خبر: 236381
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
بازدید 1441
کافه کتاب راه اندازی شد

مرکز فرهنگی هنری شماره 27 با راه اندازی کافه کتاب 7 روز مطالعه هدفمند را برای اعضا طراحی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران در روز اول برنامه ها، 22 آبان کتابهای داستانی متناسب با گروه سنی بچه ها به آنها معرفی شد. در ادامه اعضا  با نمایش خلاق به اجرای نمایش پرداختند و برداشت آزاد خود را از کتاب نوشتند. آنها ضمن بررسی شخصیت‌های داستان با افسانه‌ها، قصه‌های فانتزی،‌ علمی تخیلی و ... نیز آشنا شدند.
روز دوم 24 آبان برنامه ها در مرکز 27 با معرفی کتاب‌های شعر همراه بود. در برنامه های این روز اعضا با قالبها و عناصر شعری آشنا شدند. سپس به شعرخوانی پرداختند و تلاش کردند عناصر شعری را در آثار قرائت شده پیدا کنند.
روز سوم هفته 25 آبان به معرفی کتاب‌های علمی همراه بود تا اعضا پاسخ پرسش‌های خود را بیابند. تعدادی از بچه ها در این روز تحقیقات علمی خود را به زبان ساده برای مخاطبان تشریح کردند.
روز چهارم سه شنبه 26 آبان مربوط به معرفی کتاب‌های هنری بود در این روز اعضا با ابزار و وسایل موجود در مرکز کاردستی درست کردند.
چهارشنبه 27 آبان پنجمین روز از هفته کتاب و کتابخوانی بود که در آن برنامه شهر فرنگ کتاب به اجرا درآمد و اعضا طی آن با نویسندگان بنام کودک و نوجوان آشنا شدند و کتاب‌های برتر و شیوه های درست مطالعه را شناختند.
روز ششم کافه کتاب به دبستان دخترانه ابتدایی نرجس منتقل شد و مربیان در این روز کتاب‌های منتخب و اعضای فعال مرکز را به دانش‌آموزان معرفی کردند.
در این روز قصه « فرشته باران » توسط الهام دارابی مربی مسئول مرکز گفته شد و اعضای کانون کاردستی و کارت پستال‌های تهیه شده  در مرکز را به دانش‌آموزان هدیه کردند.
هفتمین روز از هفته کتاب و کتاب‌خوانی ویژه برنامه اهدای جوایز به کتابخوان‌های برتر واعضای فعال مرکز اختصاص داشت. دکتر پاشایی روانشناس کودک و نوجوان نیز در خصوص فرهنگ و شیوه های صحیح مطالعه و تاثیر آن در دوران های زندگی صحبت کرد و از اعضای کتابخوان نیز تقدیم به عمل آمد. این برنامه روز 5 شنبه ساعت 10:30 صبح برای اعضا و والدین مرکز شد.
در طی هفته کتاب مربیان مرکز 27 با حضور در مدارس نیز مخاطبان را با کتابهای مناسب گروه سنی‌شان آشنا کردند و در ساعات پرورشی دانش آموزان فعالیت روخوانی را به انجام ‌رساندند وتلاش کردند فعالیت‌های کانون را بیش از پیش به کودکان و نوجوانان بشناسانند.